måndag 21 april 2008

Vårväder idag...

Japp, idag har solen varit framme hela dagen. Riktigt varm och skönt ute. Det var en sabla tur att vi behövde lök idag. Hihi! För jag och Linnéa tog oss en eftermiddags promenad upp till ICA för att handla lite. Jätteskönt!! Tror verkligen att hon uppskattade att få komma ut och åka lite i sin sitt-vagn. Hon sa inte ett ljud på hela tiden... Och inte vart hon irriterad så hon skruvade på sig heller. Hon satt där tyst och fint och bara sög in omgivningen. Väldigt nyfiken unge de där!! Hihi!

Det börjar man märka hemma också. Det är väldigt roligt att sträcka sig efter saker som man ser. På bord, golvet och i luften. Idag har pappas glasögon varit väldigt poppis. Tror bestämt att Daniel fått lov att göra rent dom en 3-4 ggr idag. Haha!!

Linnéa är för övrigt mycket bättre. Det är bara lite snorigt ibland. Men det vet ju alla att näsan brukar kunna vara envis.
Gröt och mat är också väldigt populärt. Hon nästan attackerar skeden när hon ska ha mer, så roligt att se hur man kan vara så glad i mat. Har nu testat att ge henne lite yoghurt. Sån där i miniburkar. Oj, oj... Det var underbart tyckte Nea!! Den där lilla bägaren försvann väldigt fort!

Har sett att det börjar synas lite vitt under tantköttet på Linnéa. Kan det kanske vara några tänder som kommer... Eller ser man kanske bara de man vill se?? Om det är så... Så kan det ju kanske förklara varför hon nu har kommit in i en liten period då det är svårt att komma till ro och somna. Även om man är jättetrött.
Aja, det kan bara tiden utvisa.

Var över till mor min på en fika idag. Gick faktiskt väldigt bra denna gång. Tösen är lite blyg ibland. Men denna gång vart det bara en kort stund då hon vart lite blyg... Men sen gick det bra igen.

Har även stött på en gammal vän idag. Tesse och hennes tre barn. Ja, det var en annan tjej med också, men henne uppfattade jag aldrig namnet på. Aja, iallafall så dök två av Tesses pojkar ner över Linnéa och överöste henne med pussar och kramar.
Dessa barn har aldrig träffat varandra, så jag var helt säker på att Nea skulle bli sådär blyg igen och börja störtböla. Men inte de, inte. Hon satt där, helt stum och bara tog emot all... Hm... Vad ska man kalla det. Kärleken från barnen?
Som min mamma säger.. Det är något med barn... De blir tydligen inte blyga för andra små barn. De är ju samma "sort".

Imorgon skall lägenheten kontrolleras inför nästa hyresgäst. Och om inte Linnéa är sämre imorgon bär det av för lite babymassage. Det är sista gången nu. Så jag tror jag ska köpa det där häftet om massage. Det är så svårt att komma ihåg hur det var man gjorde de olika sakerna. Mag-massagen kommer jag då aldrig ihåg. Hihi!

Här är bilden som jag lovade.. Eller snarare två. En på min och mitt lilla skrutt, och en på Daniel med sin lilla terrorist. (Tänker på hans glasögon då)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket littet skrutt hon är, Linnéa. Jamen, det är rätt. Mat måste man ju ha, annars överlever man inte. Smart tös, det där.

Anonym sa...

varför stavade jag litet med tre t?