tisdag 15 april 2008

Fyy... Vilken kväll!!

Nea har varit väldigt grinig nu på kvällen. Hon skulle minsan INTE sova. Hon brukar vara döötrött redan vid 7 tiden. Så då brukar jag börja natta henne... På med pyamasen och torrt om baken. Sen lite mat om hon vill ha.... Inte alltid hon vill äta innan hon somnar, brukar kunna vara lite för trött för det.
Men idag. FYY, säger jag bara! Allt gick så bra... En aning senare än vanligt. Men det gick bra. Hon fick i sig mat och somnade nästan med flaskan i munnen. Straxt efter 8 går jag upp för att lägga henne. Hon lägger sig ner och somnar nästan.
En stund senare börjar det... Hon ålar, vrider och vänder på sig. Hon skulle BANNE mig INTE sova. Aja, efter mycket om och men så får hon komma upp en stund... Lite mer mat. Och börja om igen.
Suck och pust!! Jag har gjort om samma rutin två gånger i kväll. Istället för att sova för natten senast 20.40... Så nu när jag satte mig här... 21.30!!
Har väl att göra med hennes förkylning att göra. Men jag hoppas inte att detta är hennes nya kväll/nattningsrutin.
Aja, töntigt av mig att gnälla... Ännu en gång... Välkommen till livet som småbarnsförälder, Sandra!!

Näe, dagen i övrigt har varit väldigt trevlig ändå. Nea har varit väldigt trevlig hela dagen. Sovit middag utan problem idag. Vi roade oss med kameran en stund.
Var ju tvungen att visa hur fin hon blev i nya mössan. Men när kameran väl var framme och upp framför henne. Då ville hon minnsan hjälpa till att ta kort.
På denna bild ser hon ut lite som... "Snääälla mamma, kaaan jag inte få låna den där... Liiiiten stund??"

Var ut en sväng till Sundbyholm idag också. Wilma var bra söt idag. "Milma putta(pussa) Nea" sa hon och gav Nea en liten puss på munnen. Haha! Det har aldrig hänt förrut. Lille Wilma som är SÅÅ svartsjuk.
Ja, på tal om det. Wilma fattade inte riktigt de där med att Nea hade tagit med sig ett EGET täcke att ligga på. Lite tjurigheter blev det, men inte allt för länge.


Har ni sett min nya hallmöbel?? Väääldigt nöjd faktiskt!! Näe, det är bara mina fina, sprillans nya sommar däck som kommit idag! Hihi! Nu luktar hela hallen och köket nytt gummi! Har ni någonsin tänkt på att däck inte väger särskillt mycket utan fälgar? Jag trodde minnsan att de skulle väga mer än vad de gör.

Det kom en ung tjej från posten idag med dessa. Tänkte när hon kom utanför med bilen... "Ojj!! Har hon ingen kärra till dom där?? Hur ska vi orka dessa??" Men så såg jag att hon tog två och bara bar iväg. Så... Hjälpsam som man är. Tog man de andra två och bar in! Hihi!

Näe, nu skrev ja ju inte det jag skulle börja skriva. Glömmer att skriva saker ibland.
Fick ett samtal från Posten i fredags, tror ja de var. De hade hittat min försvunna dator! Vad länge jag hade fått vänta om inte netonnet hade skickat en ny. Aja... De pratade något om att de hade satt fel adresslapp på. Och att den gick fel osv. Ja, eftersom de inte LÄSER lapparna, utan bara scannar koderna på dom. Så blir de ju lite svårt att få saker att komma rätt om man från början skrivit ut fel lapp.
Aja, jag sa åt posten att kontakta netonnet för att de redan skickat en ny till mig. Tur för netonnet på sett och vis... Jamena, nu slipper de ju bråka om en förlust av en dator. Det är ju bara att skicka tillbaka så de kan sälja den till någon annan lycklig
Näe, nu börjar dagens inlägg bli lite väl långt. Ska skicka iväg ett mail och efterlysa mina fälgar... Sen ska jag slappa och hoppas på att Kickan har somnat för natten.


Natti, natt!!

1 kommentar:

Mari sa...

Jaa... välkommen i småbarnsklubben. Här är det förkylt... ser inte mycket för ögonen rinner och kliar. Har inte varit vid datan på flera dar...

Gummidoften måste vara underbar... hihi.

Kram//Mor