onsdag 23 april 2008

Fullt upp idag...

Jaha, idag vart det äntligen av. Har idag gjort min efterlängtade tatuering. Och nej, jag tyckte inte det gjorde ont. Visst kändes det och det var stundvis obehagligt. Men jag satt där stilla och lugn. Själva tatuerandet tog strax under 1 timma att göra.
Kommer lägga ut en bild på den sen när den har läkt... Kanske inte så tjusigt men en bild på ett rött och svullet hudparti??
Det kom ju som sagt lite hastigt detta samtal om att jag skulle komma in. De ringde ju dagen innan. Så... Det var lite akut att hitta en barnvakt. Hoppades på att Daniel kunde få ledigt och vara hemma med Nea, det hade ju varit bäst. Men tyvärr så vart det lite svårt att få det på så där kort tid.
Mor min hade också lite körigt. Nea är en aning blyg mot henne, så det hade nog inte blivit en väldigt trevlig upplevelse för varken Nea eller min mamma. Så den tanken sprack.
Men så kom jag på... Att hon aldrig visat det blyga beteendet mot min pappa. Han är lite som ett stort barn antar jag. Så jag bjöd över han på en fika igår kväll för att kolla hur Nea reagerade av att han höll på med henne.
Haha! Redan när de möttes i dörren så verkade Nea bli överlycklig över att "mommffa" kom på besök. Han möttes av skratt och sprattlande armar och ben. Såg precis ut som... "Heej morfar!! Kom och lek med mig!!" Så raskt åkte hon över till morfar. No problemo!!
Det var han som fick vara barnvakt idag... Det hade gått ganska bra. Hade väl varit lite tjurigheter mot slutet. Men som sagt. Hon blev ju trött.
Det märktes ikväll... Somnade på studs!!
Aja, som sagt... Är helnöjd hittills med tatueringen!!

Men det är inte allt som hänt idag. Har varit på BVC och kollat på film en stund. Fick veta det igår på baby-massagen att det skulle visas film om hur man gör barnmat själv. Billigare och smidigare än burkar. Får se hur det blir med det. Kanske testar.

Näe, nu ska jag återgå till min helkväll med tv-program med babysar!!

Later dude!! Hihi!!

Inga kommentarer: