torsdag 24 april 2008

Och det bara fortsätter...

Jaha, då... Fortfarande varmt och skönt ute om dagarna. Passade på att vara ute en stund idag. Eller ja, det vart några timmar. Hihi! Jag och Tesse satt ute på en parkbänk med en termos kaffe och bara pratade. Det slutade med att vi hade setat där i ca 2 timmar. Tiden går fort när man har roligt/trevligt. Känns väldigt kul att man har börjat umgås med en gammal god vän! Och det är bra att hon inte bor allt för långt bort. Då kanske man ses lite oftare??
Jag fick också Nea att lugnt somna i vagnen. Satt på bänken och drog vagnen fram och tillbaka. Sen sov hon säkert en 40-60min... Och sen vakna och bara vara nöjd. Riktigt trevligt att det inte längre känns jobbigt att ta sig iväg med Nea. Det är ju lättare nu när hon är lite mer lättroad.

För övrigt så har Nea idag varit jättetrevlig. Inga tjurigheter någon gång. Fick henne till och med att sova en stund på eftermiddagen. Första gången på flera dagar som hon sovit över en timma på dagtid! Passade på själv att vila en stund... Kände att jag behövde det. Lilla tösen har ju bestämt sig för i flera dagar att dagen börjar vid kl 6 på morgonen. Jag håller inte riktigt med henne där.
Men jag antar att alla hennes små knöligheter med sömnen har med de kommande tänderna att göra. Jag vet inte om jag inbillar mig.. Men jag tycker att de känns mer och mer att de är på väg. Men, men... Det ska väl närma sig snart ändå? Har hört att de första tänderna brukar dyka upp någonstans från 6-7 månader?? Aja, det blir väl som det blir.

Med tatueringen är de bara bra också. Lite svårt att göra rent och smörja bara. Lite illa val av placering med tanke på rengöring. Man får verkligen sträcka sig!! Men, men... Fortfarande jättenöjd! Känns fortfarande lite konstigt att se sig i spegeln och se något som inte varit där förr. Men, det ger sig väl också med tiden.

Vart lite förvånad nu på kvällen. Var helt säker på att Daniel slutade kl 18.30. Men tiden gick och klockan blev 7... Och sen strax över 7 också. Tänkte... Så här långt tid tar det väl ändå inte att cykla hem?? Så jag kollade en extra gång på schemat. Då ser jag att han slutar 8 idag igen. Suck! Jobbigt att tro en hel dag och räkna ner timmarna sådär... Och sen när det gått över tiden inse att man måste vänta ett tag till... Aja, snart är han hemma iallafall.

Ja, näe... Nu har jag nog inte mer att säga idag. Ska ta och titta på Lyxfällan.

Hej på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du och Tesse umgås igen. Det är exakt vad du behöver: en vän!
Puss och kram.
Pst; jag tackade ja. ;-)

Mari sa...

Vänner är bra att ha. Bra att nibor ganska nära oxå.

Kram