onsdag 30 april 2008

Oj oj, vad kvällen/natten flög iväg...

Ikväll har jag haft väldigt trevligt... Så trevligt att tiden bara flög iväg. Jag och mor min bestämde oss för att ta en överdos i räkor nu på kvällen. Det slutade med att vi köpte massor av räkor, vitlöks-baguetter, stark ost och en stor bakelse med massor av grädde.
Vi åt i massor och fyllde sedan på med både kaffe och bakelse... Sen vart det snacka av vill jag lova. Vi pratade så länge och hade det så trevligt att tiden helt glömdes bort. Haha! Mamma kom inte här ifrån förrän kl 01.30!! Vi vart en aning förvånade när vi upptäckte vad klockan var. "Den var ju nyss 11" Kom vi fram till.

Aja, kände att jag behövde varva ner efter dagen och kvällen. Har varit full rulle hela dagen. Tänkte ju lägga mig på soffan och titta en stund på tv. Men Tele2 tycker tydligen annorlunda. Har just nu ingen sändning. Nu när jag tittar efter så verkar inte heller det andra bredbandet funka. Blinkar ingenting på modemet... Alltså ganska dött.
Varvar istället ner med att skriva ner dagens händelser.

Tidigare idag bad Daniel mig att följa med en sväng till Västerås. Då var väl klockan runt 11.30 när vi åkte. Vi åkte till en MC-affär där Daniel beställde en MC-hjälm till sin framtida MC. Det är ju bra att han börjar med skydden... Inte hojjen!! Haha!!
Efter det bar det av för att för första gången äta på Pizza Hut. Väldigt gott måste jag säga. Sa det både till Daniel och mor min, att om det skulle ligga i Eskilstuna... Så skulle jag garanterat sluta att äta på American pizza. SÅÅ gott tyckte jag att det var!!
Efter det var vi en sväng till det vanliga målet när man åker till Västerås med gubben... Biltema! Hittade inte direkt något där... Men köpte mig lite myggnät på rulle, så jag kan bygga mig min nät-dörr i sommar. Ett måste när man ska ha balkongdörren öppen och har katt.
Efter biltema var det billiga nisse som fick sig ett besök. Guud, vad mycket prylar. Där skulle man kunna shoppa sig fattig, vill jag lova. Jag tror nog att de kommer få ett besök snart igen av mig. Daniel var tydligen också ganska sugen på att åka tillbaka... Så, vad säger du... Snart eller??

När vi var klara med Västerås bar det av till Sundbyholm. Alltid trevligt att åka dit... Speciellt nu när Nea är "lättare" att ha med sig. Förr ville hon ju bara äta hela tiden. Det blir sakta men säkert bättre och bättre med tiden. Vi fick glass... Det var gott! Det var länge sen man åt en sån glass... Ananassplit om jag inte gissar helt galet?

Nea bet mig för första gången idag. RIKTIGT ont gjorde det! Men, men... Får väl skylla mig själv som lät henne stoppa in mitt finger i munnen. Vassa den där lilla gadden!

Just ja... Katten lyckades rymma ut idag! Vart jätteorolig när jag upptäckte att sakerna intill det halvöppna fönstret var flyttade på. Då hade han lirkat sig förbi sakerna i fönstret och hoppat ut!! Men som tur är så hoppade han tillbaka in när jag ropade. Tur, tur... Vart orolig att han skulle var borta i flera dagar igen. Han fattar tydligen inte att han är innekatt!

Näe, nu känner jag mig avslappnad och redo för att krypa ner för sömn. Klockan är ju snart 7 känns det som. Då vaknar ju tösen... Jag hoppas nu bara inte att hon vaknar tidigare bara för att jag inte kunnat somna. Aja, men med min tur vet man ju aldrig.

Natti, natt!!

Inga kommentarer: