måndag 28 april 2008

Här tandas det för fullt...

Japp, det är minnsan som jag misstänkt nu ett tag. Första tänderna är på väg på lilla Nea! Igår under natten hade det minnsan spruckit och man känner mer och mer lite vasst och hårt. Men än så länge är det bara den ena som brutit igenom och känns. Den andra är nog inte långt bort den heller.

Igår bar det av till Ikea med mor min. Vi shoppade en aning och åt en supergod lunch på Ikea. Helstekt kotlettrad med strips, bearneissås och någon form av rotfruktsröra. Får tacka kocken som rekomenderade den. Sen lyxade vi till det med en liten chokladmousse till efterrätt.
Hittade mig en kökslampa och ett nytt medicinskåp(låsbart). Vet annars aldrig vart jag ska göra av alla förpackningar med piller som samlas. Det slutar ju oftast som nu... Att de blir inslängda huller om buller i ett skåp. Snart hittar man väl inte ens vanliga Ipren. Haha! Kommer bli ordning och reda när jag flyttar.
Det kliar en aning just nu i fingrarna av att se alla kartonger mer div möbler och prylar som bara väntar på att packas upp och skruvas ihop. Vill ju se mitt skrivbord! Haha!

Idag bär det av för att fixa dit mina sommardäck på bilen. Ska bli skönt att få det gjort. Så man sen inte behöver tänka på det.

Ja just ja... Vart lagom förvånad när jag vaknade i morse av Linnéa. Klockan var 07.17!! Hela veckan har hon vaknat före 6 varje morgon. Jobbigt, jobbigt!! Men bara för att hon sov längre så hade jag problem att somna igår. Så några extra timmars sömn blev det ju inte. Men på någe vis känner jag mig ändå pigg och orkar nu kalla det för morgon. Lite jobbigt när någon annan bestämmer åt en att morgonen börjar 05.20 eller något sånt.

Aja, nu är det någon som luktar en aning mysko... Ska väl ta hand om det.

Ha en underbar dag!!

1 kommentar:

Mari sa...

Man får tacka för sällskapet i söndags. Det var mysigt. :)

Skönt med "sovmorgon"... Hihihi!

Kramar