lördag 19 april 2008

Nääää.... Fyyyy....

Näe, fy och fan vad grinig och förbannad jag blev bara sådär nu på kvällen. Jag är så trött, känner mig sliten och pressad. Ingen lust att göra något just nu...
Jag känner mig just nu pressad över det hela med Max. Känns som om ALLT faller på mig nu vid flytten. Ett eget hushåll, bäbis, framtida jobb... Och sen katten och hunden uppe på allt!! Jag har nog hamnat så långt under vatten att jag inte ens ser ytan för tillfället.
FAAN!! Den stackars lilla hunden... Jag har väldigt dåligt samvete över att jag känner såhär. Jamena, jag vill inte vara den som skaffar sig en hund bara för att. Och sen några år senare bara skickar iväg honom. Jag vill ju inte det, men det kanske vore för hans och mitt bästa.
Just nu och sen en tid tillbaka har jag bara kännt att det blir för mycket!!
Jag vill kunna vara en bra och glad mamma till min lilla tös. Inte en halvtaskig, grinig mamma och en halvtaskig, grinig hundägare.
Varför ska det vara så svårt att bestämma sig?? VAD SKA JAG GÖRA?!

Men fick mig lite roligt idag ändå... Var iväg till "tuna pank" och shoppade lite. Jamena, vilken tjej blir inte glad av lite shopping? Nja, men de vart inte så mycket till mig, mest till Nea. Men det var kul ändå. Det bästa var ju att mamma hittade det hon skulle ha.
Men... Jäkla kärringar på parkeringen som lurade över mig i fel körfält bara för att hon skulle komma ut. Det vart lite smått kaos där ett tag. De övriga på parkeringen tror säkert att det var jag som orsakade allt, bara för att jag stod på fel sida. Men va fan!! Det var en kärring som envist vinkade över mig för att hon inte orkade backa lite!!

Efter shoppingen bar det av på ett litet besök i Sundbyholm. Där bestämde jag mig för att Nea ska få sitta fram i bilen. Hon skrek i stort sett HELA vägen ut... Trots att man stannade ett par gånger för att muta med både flaska och napp. Jag kommer ju inte åt där bak när jag åker själv med henne. Huvudsaken är ju att det inte sitter någon airbag fram... Och det gör det ju inte.

Detta är tråkigt... Grannarna har besök och grillar i trädgården. Jättetråkigt att lyssna på alla glada människor när man är grinig. Skulle bara vilja gå ut och slå en kratta över alla där ute!

Näe, nu ger jag mig. Ska lägga mig och tjura och gnissla tänder framför teven en stund.

Hej...

2 kommentarer:

Petra sa...

Vet hur du känner! Har också jätte dåligt samvete för att ajg inte riktigt har tid för Ella längre. Hon är bara förmycket visa dagar!! Men Micke övertalar mig hela tiden att det kommer bli bättre ju äldre Gustav blir. När han blir lite mer "självgående" så får nog Ella mer tid. Kan ju alltid hoppas... Det lär nog bli så hos dig med. *kramar*

Anonym sa...

Ja, kratta ner de jävlarna bara!