lördag 12 april 2008

En dag med ljus...




Jaha ja... Så sitter man här ensam igen då. Gubben är iväg och tar några öl med Eddie. Näe, men jag är inte grinig. Det är klart att han ska få åka iväg och umgås lite med honom. Det var ju ett tag nu sen sist. Inte varje helg som det var ett tag. Det var ganska jobbigt.
Men frågan är. Förbättrar han sig eller är det bara en en-gångs-grej?
Hur som helst så blir de ju mindre tjurigheter när han inte "rymmer" var eviga helg. Hihi!

Idag var jag iväg och köpte de näst sista för mina överblivna lånepengar. Det blev en påslös dammsugare och en micro. Känns som om man vill köpa saker som man kommer ha nytta av och som man har kvar. Jamena, de är ju ändå pengar som jag ska betala tillbaka. Då ska ja väl inte bara slänga iväg det på strunt saker??
Nu är det bara sommardäcken + fälgarna som ska betalas. Sen är de klart!!
Fick även med mig mamma till elon. Det var trevligt med lite sällskap. Men ja tror inte riktigt att hon gillar min lilla bil. Det vart lite trångt för henne när hon hoppade in. Sen såg de lite ut som om hon slog i huvudet. Men, jag är helt säker på att om bilen kunde så skulle den be så hemskt mycket om ursäkt! Hihi!

Efter besöket på elon följde jag med mor hem för lite kaffe med bullar. Supergott!! Förstår inte det. Är SÅÅ sugen på hembakta bullar hela tiden. Folk där ute... BAKA MER BULLAR!! (Gärna en påse extra till Nea... Aja... till mig då.)
Tog med mig sittvagnen därifrån också. Lite stor än till Nea, men de gick. Får bädda ordentligt så hon inte glider omkring bara. Jag tror faktiskt att hon uppskattade att åka i den. Var väl lite roligare att sitta upp och se lite "natur" också??

Nu på kvällen bar de av på ett litet ljusparty. Jag gillar ljus, så jag uppskattar verkligen att jag blev bjuden. Det blev ett svart/vitt "aromabrännare". Ja, ni vet en sån där man har oljor i och värmer med värmeljus under. Föll för den då den passar bra in i mitt tema svart/vitt i vardagsrummet.

Nea ska ha en STOR kram idag!! Hon har fått stått ut med många på och avklädningar idag. Vi har vart ut och in flera gånger idag. Några tårar har fallit, men hon har skött sig väldigt bra ändå.
Men efter en jobbig dag med mycket farande fram och tillbaka... Så stupade hon på max 10 min nu på kvällen. Jag sjöng en sång eller två. Sen hopp i säng.

Reklam igen... Nu är de den där från svenskaspel. Den där "spelar du för mycket" reklamen. GUUUD, vilken jobbig kille de är i den reklamen. Krulligt blont hår och gör allt för mycket. Jobbig var ordet!
(Dagens blogginlägg gick inte att redigera som ja ville. Mina bilder hamnade längst upp. De ska ju vara längst ner. Men som sagt... Bilderna är på mina älsklingar!)
Natti natt!!

1 kommentar:

Mari sa...

Hmm... ja din bil passar helt klart inte mej. Men det kanske inte e bilen som e för liten jag kanske e för stor... hahaha!!! Men det är sant jag slog huvet i taket. Hihi..

Kramar//Mor

Ps. Mmmm bullar e gott!!!