onsdag 2 april 2008

Mobbad??

Jag känner mig en aning mobbad idag. =D Eller snarare i flera dagar. Men idag fick jag en aning nog. Hihi!
Den är min käre gubbe som mobbas. Har ju varit en aning sur och klagat ganska mycket i min blogg ett tag. Och så säger jag hela tiden att det är så skönt med bloggen. Att man kan skriva av sig lite om allt som irriterar en.
Så idag hände något jättetråkigt... Är så förbannad!! Och vad får man höra?! Jo, "blir det en arg blogg idag?" "Hm... Det kanske de blir", sa jag.
Då kände jag mig en aning mobbad. Men inte på ett tråkigt vis. Tyckte egentligen det var ganska kul att han sa så. Också fått höra att min blogg tydligen är rolig att läsa. "Du skriver så roligt"
Vad menade han med det egentligen... Att jag skriver OM roliga saker och händelser, eller sättet jag skriver på? Ja, jag vet... Jag fick inte Godkänt i svenska. Men inte lider jag av det!

Nu till saken... Netonnet hörde av sig idag igen. De hade fått beskedet av posten att de inte kan hitta mitt paket!! Så enligt mig verkar de som om någon har snott det inne på postcentralen i Örebro! Så nu blir de garanterat ingen dator innan denna helg heller!!
Vad ARG jag är!! Nu har ja väntat nog länge tycker jag. Och varför ska då alltid jag ha sådanna problem med beställningar och leveranser?

Fick alldeles nyss springa iväg och vara akut-barnmorska! Mina kåta scalarer är i farten igen! Jag tyckte att de började äta upp äggen som precis höll på att kläckas!
De gillade inte jag, så jag snodde bladet med äggen på. Satt med en liten glasskål och pillade loss dessa små friska yngel.
Ja, för er som inte vet... Så är svampangrepp väldigt vanligt på scalarers ägg. (Enligt djuraffären iallafall). Så jag ville inte riskera att mina yngel dör av svampen också. Så jag separerade yngel och döda-svamp-ägg. Nu ligger det en massa yngel och sprattlar i botten av en skål.
Ska lägga i dom i akvariumet om ett tag...
Kan ju vara kul om jag lyckas ännu en gång att föda upp någon fisk. Har ju tidigare klarat 2st fiskar! Bättre än inga fiskar alls, tycker jag!

Fick hem en bok idag om hur man får barn att sova bra. Väldigt rolig och intressant läsning faktiskt. Det låter så himla bra som står i boken... Man ser saker på ett sett som man kanske inte sett på saken. Väldigt bra på att förklara i boken. Och så skrivs de på ett så roligt sett!

Fick besök av mor min idag. Hon kunde inte hålla sig längre... Hon var bara tvungen att köpa något till sin lilla ärta i magen! Faaan!! Ska bli riktigt skoj med en lillebror eller syster! RIKTIGT roligt!

Ja, idag har jag visat lägenheten två gånger. Jag hoppas nu att jag slipper visa den något mer. Jag hatar verkligen att visa lägenhet!
Men, jag hatar nog ännu mer att flyttstäda... Det där pilliga med att skura och damma i varje vrå!

Näe, har inte så mycket att skriva idag faktiskt... Inget nytt om bil heller. Förrutom att just nu lutar det mot en Audi. Men, men... Får se vad de blir.

Näe, tv för min del nu. Tv4-fakta=bäbisar!! Självklara valet på onsdagskvällar!

Kramen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, scalar-bebisar! ^^ Mysigt.

Mari sa...

Å inte var det förlossningskliniken idag... BESVIKEN!!!... Å så glömde jag titta på "Barnmorskorna". GRRR!!!
Ja du har då otur du... hoppas datorn kommer snart iaf...

Kramar//Mor