torsdag 10 april 2008

Välbehövd ensamtur...

Jaha, ja... Idag har Västerås fått sig ett besök av lilla mig. Hihi! Jag vaknade idag och kände att jag behövde göra något... ENSAM! Så då tänkte jag att jag skulle flörta med gubben min om att få åka till Ikea idag istället för på lördag.
Så... Efter mycket om och men så kom jag iväg. Japp, JAG tog min lilla bil själv och åkte HELA vägen, motorvägen själv! Hihi! För er som känner mig så vet ni vad jag tycker om motorvägar. Jag är absolut inte van vid att köra motorvägar och med mycket trafik. Det blir ju inte direkt så mycket bilkörande när man är hemma och är mamma-ledig.
Inne på Ikea köpte jag ett nytt skrivbord, med tillhörande låd-del, en ny datastol, några hyllplan och så väldigt mycket kraffs längs vägen runt. Väldigt nöjd med vad jag köpt... Ska bli trevligt att i nya lägenheten få upp lite nya fina saker.
Just ja.. Hittade en ram till mitt foto-collage också. Så fint, så fint!

Biltema fick sig också ett besök. Mest för Daniels del då. Jag måste erkänna att det var ganska rörigt att hitta där inne. Tur att man skrev ner art-nr på alla saker man skulle ha. Annars hade jag ALDRIG kommit där ifrån. Var nära att he upp och gå där ifrån utan den sista saken på listan. Jag hittade den verkligen inte på hyllorna...
Men... På väg till kassorna så hittade jag det sista. Det visade sig att de stod MITT i gången. Väl skyltat också! Och jag mitt jäkla pucko gick bara runt! AHHH!! Får ju inte flytta på sakerna bara sådär!!

Efter mitt besök i Västerås mötte jag upp Gubben och Sockerbiten i Sundbyholm. Där bjöds de på kokt korv med bröd. Guuud!! Hur visste Sussie att jag var sugen på korv med bröd?? Hihi!
Hade tänkt ta mig en korv innan jag åkte från Ikea, var vrålhungrig! Men... Det strulade lite vid kassorna. (Kassa maskinen loggade ut och fick lov att "blippa" om alla varor). Så när jag väl var klar med att betala och packa. Då ville jag bara ut.

Näe, jag har inte hunnit med så mycket ikväll faktiskt. Känner mig lite stel efter allt bil-sittande. Så jag tror att jag ska lägga mig i badet en stund. Sen blir de nog lite broderi en stund innan jag stupar för kvällen.

Näe, natti natt på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wuh, IKEA! Men det är ju mest 90-väg dit. Så farligt var det väl inte, ändå? :-)

Mari sa...

Jaa... Ikea är ju alltid kul.

Hittade du nåt trevligt på Ica Maxi idag då? Såg din bil där.

Kram//Mor