torsdag 3 april 2008

Lugn och ro i stugan...

Japp, det är så lugnt och skönt här på kvällarna nu när min lilla Nea somnar mellan 19-20 varje kväll. Till och med när hon var som mest förkyld. Med täppt näsa och rosslig hals! Helt förvånad faktiskt. Det verkar som om hon själv ställt in siv på sömn vid den tiden.
De första månaderna var de ju lite si och så med sömnen. Visst, hon somnade på kvällen och vaknade med lite längre mellanrum på nätterna. Men det har långsamt försvunnit.
Hon började själv att somna tidigare och tidigare för varje kväll som gick. Sen så har ju mer eller mindre alla dessa natt-mål försvunnit.
Så nu ska ja försöka hålla stenhårt på att det är natt för henne någonstans mellan 19-20, beroende på hur trött hon är.

Näe, nu ska ja ta och skriva något som jag skulle skriva för flera dagar sen... Men bara glömt bort hela tiden. Jag har lite smått börja ge Nea lite puréer och gröt, något som hon verkar uppskatta. Hennes mage har ännu inte klagat och hon verkar inte heller haft ont i magen.
Brukar ge henne lite gröt till lunch. Och hon gluffsar glatt i sig det!
En dag orkade jag inte riktigt värma fruktpurén. Så jag testade om hon ville äta den kylskåpskall. Ohh!! Det gick ner det med... Med en jäkla fart också! Man ser på henne att hon gärna skulle skrika "GE MIG MER, GE MIG MER!!!"
Så söt lilla fröken!

På Lördag händer det mycket tycker jag. Ska förbi en tjej på ljusparty vid runt 13 tiden. Sen födelsedagskalas hos mor min vid runt 14 tiden... Det ska bli kul! Jag hoppas på marängtårta! Det är gott det!! Jag hoppas mamma kommer gilla min fina present!
Sen ska ni få höra!! Jag ska iväg till Örebro på kvällen för att kolla på en bil! =O Så... Nu får vi se om det blir något av denna gång! *Hoppas, hoppas*

Inget nytt om datan. Hoppades på att den kanske skulle ha hunnit bli skickad idag, men inte de. Typiskt min tur. Jag tycker ju att de borde skicka mitt paket omgående då det blev så fel med första paketet. Det är ju inte MITT fel att paketet kom bort.
De borde ha skickat mitt med expresspost eller något!

Aja,ska titta lite tv en stund. Kanske ta lite glass också?

Puss å kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, glass är aldrig fel. ;-) Vad är det för en bil du ska titta på? Audi? Ses på lördag. Puss och kram.

Mari sa...

Ja, det blir ju en viss skilnad när de sover hela nätter. Man får ju lite bättre ork själv då. Bilen såg väl fin ut. Det blir nog bra.
Välkommen på lördag!

Kram//Mor