lördag 26 april 2008

Födelsedags-helg...

Idag, lördag har vi varit på grattningsturné. Hihi! Först till min lillebror Lucas. Han fick en cykel av sin pappas familj. Så vi köpte lite roliga tillbehör till den. Tänkte först köpa en sån där tuta som låter jättehögt. Men tänkte sen att då kanske mammas grannar blir lite irriterade på den där till sist. Och för att man nu har ett eget barn som man kan ge "roliga" saker som låter illa. Haha!! Men det blev till sist lite kulor att sätta på ekrarna och en sån där "brum-brum"-grej som man sätter på handtaget.
Men någon Lucas såg man inte mycket av idag. Så fort de fick ordning på cykeln så drog han ut med den. Han kom in en gång för att be om en kaka, sen ut lika fort igen. Hihi! Han missade ju glassen... Jättegott tyckte jag. Var verkligen sugen på glass, banan, maräng och chokladsås!

Efter barnkalaset bar det av till Sundbyholm för att gratta Sonny. Han fick sig en fin liten vinkelslip. Jättetung tyckte jag dock att den var. Men jag antar... Är man riktig karl så orkar man nog med den. Och det är ju inte jag. Haha!
Nea fick åka lite kana också. Det var första gången. Hon tyckte det var jättekul... Tittade lite fundersamt för att sen flina. Haha! Hon har varit jättesnäll idag. Vi har varit på vift nästan hela dagen. Det har faktiskt varit skönt att få komma iväg och göra någonting med hela familjen.
Vi var även till "tuna pank", babyproffsen, bil & MC-delen (eller vad den nu heter) och en sväng ner till stan. Är nog första gången jag har varit ner till stan med egen barnvagn. Hm... Nu märker man verkligen hur icke barnvagns-anpassade butikerna är. OCH hur tjuriga folk kan vara när man kommer.
Just ja, vi hann även med att äta lite lunch på Eriksson (fd corner). Måste nog också vara en första gång som hela familjen är ute och äter. Ja, Nea fick ju såklart SIN mat och inget annat. Men det gick det också. Tanterna som satt och åt tittade så glatt på hur Nea skrattade och bubblade. Glad tjej de där!

Jo, anledningen till att vi besökte babyproffsen idag var för att jag är ganska sugen på en vagn. Visst har jag fått en fin och praktisk vagn av mor min. Men det är lite irriterande att man inte kan fälla ner fotstödet helt. Har idag försökt att laga det. Men insåg ganska snart att det inte räcker med att bara böja tillbaka plåtbiten... Näe, det är en "pigg" som har blivit helt böjd och går inte att rubba.
Sen vet jag inte... Vore ju faktiskt LITE kul att köpa en egen vagn som man själv valt. Modell och färg. Ja, ja... Jag är pryl-bög. Men jag tittade runt där i butiken och hittade en riktigt tjusig. Man kan säga att jag föll för den.
Först tänkte jag lite på att köpa en likadan som jag har... Fast den rosa. Den är bara så tuff. Såg en sån här om dagen med alla div tillbehör i matchande färger(Svart/Rosa). Så jag kollade lite efter det. Men jag föll helt för en annan! Den ser i stort sett ut som den jag har. Men en aning annorlunda. Den var beige med kamo-mönster... Antingen i rosa kamo eller beige. Kan inte riktigt bestämma mig.
Men, men... Vi får se hur det blir. Vagnar är ju inte direkt det billigaste på jorden. Suck!!

Jaha... Lördagkväll efter löning. Vart tror ni gubben är?? Ja, precis. Ni gissade rätt. Han är och dricker öl. Men, får se om han håller vad han lovar denna gång då. Jag ska nämligen till Ikea imorgon och har bett honom ta hand om Nea. Visst kan hon följa med... Men det vore skönt att få komma ut en stund utan henne. Hon har ju faktiskt en pappa!!
Men, vi vet ju hur det har slutat alla andra gånger som han "lovat" att inte bli sen. Min favorit är när han skulle komma vid 2-2.30. Men kom hem någon gång närmare 7 på morgonen. Men, men... Alla kan väl inte hålla med mig om att efterfester är barnsliga?
Näe, nu ska man inte hacka på honom, min babe!! Han må vara väldigt dålig på att hålla vad han lovar när han dricker. Men... Han har bra sidor också. Den senaste veckan inkl idag har han varit en sån underbar pappa när han inte jobbar. Och det är väl ändå det som betyder mest??
Men, han har inte helt glömt bort mig heller denna veckan... Hihi!! Kan det vara det soliga vårvädret som får hans humör att skina??

Näe, nu börjar jag bli lite trött i nacken. Ska luta mig tillbaka en stund nu. Känns som om man inte tagit det lugnt många stunder idag.

See yaa!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ja passa dej för vad du köper åt andras barn Hahahaha! Det kan komma surt tillbaka. Hihihi!

Kramar