måndag 14 april 2008

Stackars mammor...

Imorse när jag satte på tv4-nyheterna så fick jag reda på att Engla inte längre lever. Jättetråkigt!! Verkligen ledsen för Englas familj!!
Men, jag kan inte låta bli att bli lite irriterad på div tidningar och nyhetssändningar. Jamena, morden i Arboga skedde ju inte allt för långt tid innan Engla försvann. Och hur mycket har det pratas om det om man jämför med Engla? Det kändes lite som att när något nytt händer så glöms de andra bort... Eller?
Tänk nu om inte den lilla flickan hade försvunnit och mördats... Hade då inte den stora "nyheten" fortfarande varit den stackars mamman i Arboga? En mamma som vaknade upp efter en misshandel bara för att få höra att hennes två små barn blivit mördade...

Jag vill avsluta dagens blogg med att tända TRE ljus... Ett för Engla och ett var för de två barnen i Arboga.

1 kommentar:

Petra sa...

Visst r det hemsk med alla barn som råkar illa ut. Vad tänker folk med? Hur kan man göra så mot ett barn? Kan inte hjälpa att tänka mig in i mammornas sits. Vad skulle jag ta mig till om det hände Gustav något? Usch!!

Hur e det annars? Fika nästa vecka om jag hittar orken? Har saknat dig lite ;o) kram