söndag 6 april 2008

Första bloggen...

Japp, detta är första bloggen som jag skriver på nya datan. Det känns lite konstigt att skriva med detta tangentbord. Lätt att man trycker fel och gärna på flera knappar samtidigt.

Igår var det mammas födelsedag, med kalas. Det var mycket trevligt. Men det var lite tråkigt att Daniel inte kunde följa med. Han var tyvärr med sitt band i studion.
(Jag hoppas de var värt de, daniel! För du missade en jäkligt god tårta!!)
Men det var trevligt att moster kom på besök. Helt oväntat enligt mig. Jag visste inget om att de skulle komma. Trodde bara att det skulle bli vi "lilla" familjen bara. Men, men... Det var trevligt att sitta och prata och skoja med dom i lugn och ro. Annat än när man bara sprang på dom på el-giganten.

Var iväg och tittade på min bil igår. Japp, MIN bil! Men fick tyvärr inte ta med mig den hem igår. Det var en inte allt för gammal man som sålde en bil åt sin fru. Frun kunde igår inte medverka då hennes barnvakt strula.
Hehe, han verkade helt oförberädd att jag ville ta med mig bilen på en gång. Tror inte att han direkt har sålt någon bil förr. Den var inte urplockad. (Barnstol och div privata ting). Sommar däcken låg inte heller i bilen.
Sen när han väl bestämde sig för att städa ur bilen. Så hittar han inte regbeviset på bilen. Han ringer hem till sin fru för att kolla om hon hittar det. Näe, det är som bortblåst!
Vi möttes på en restaurang som han jobbar på i Örebro. Så vi fick gå in och fika (gratis) medan han höll på och for runt.
Efter en stund kommer han fram till att han inte hittar de nödvändiga papprena. Och det hör ju hans chef också. Så hans chef talar bestämt om för honom att. "På måndag åker du till vägverket och fixar nya papper. Sen åker du till Eskilstuna med bilen".
Så imorgon... Vet inte riktigt när. Så kommer han hit med bilen! Skönt på sett och vis. Då slipper JAG köra från Örebro. Satt över halva vägen och ojjade mig över hur jag skulle kunna hitta tillbaka till Eskilstuna. Men, nu slapp jag det problemet!
Jag tycker att den där mannen verkar väldigt snurrig. Han verkade inte alls veta hur man gör med att köpa/sälja bilar. Vi lyckades iallafall pruta 2000kr!! Bättre än inget??
Och näe, jag har inte gett honom pengar än. Det gör jag när jag får bilen och nycklarna!
Haha, riktigt gullig bil!

Idag är Daniel iväg till studion för förhoppningsvis sista gången för denna helg. Vad jag förstod skulle de städa upp lite innan de avslutar. Men jag hoppas att de har gått bra för dom.Så får vi se hur de går för dom när dom ska spela... Hmm... Tror de var den 19e denna månad om jag inte minns fel. Tyvärr kan ja nog inte gå och titta. Tror inte Linnéa uppskattar ljudnivån. Men, men.. Det blir väl fler gånger?

Aja, jag lovade ju en bild i dagens blogg. Jag tog lite bilder igår och idag. Men nu orkar jag inte leta fram USB-kabeln till kameran. (Kortläsaren är på andra datan). Så det får bli en gammal bild. Gillar denna, Nea har ett sånt underbart smile på denna!


Kaffe!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, hon har något lurt på gång, den där Néa. Jag åker nog hem någongång på förmiddagen. Får väl kika på bilen nästa gång jag är hemma. Trevlig kväll! Puss och kram.