fredag 7 mars 2008

Vad ska man säga??

Ja, jag försökte ringa till Barnkliniken igår. Men som vanligt är det ju det där med att man lämnar sitt telefonnr, så ringer de upp när de får tid.
Jag ringde straxt innan 8 på morgonen. Då sa dom att dom skulle ringa upp ca 08.55. Jag väntade och väntade. Klockan blev både 9, 10 och 11. Men fortfarande inget samtal.
Började misstänka att jag kanske angett fel nummer.
Kollade i telefonen... Näe, det var rätt.

Nu sitter jag här.. 08.27, dagen EFTER!! Och fortfarande ingen som har hört av sig. SABLA SJUKVÅRD!!!

Linnéa mår för övrigt bättre. Hon var på ett sånt strålande humör igår! Hennes "kräkantal" har mer eller mindre återgått till normal mängd.
Somnade tidigt gjorde hon också. Somnade kanske 21.30. Och vaknade inte på HELA natten! Det är första gången sen innan hon blev dålig. Tror att klockan var runt 07.00, när hon vaknade och var hungrig.
Så nu behöver jag ingen hjälp från någon läkare!! En helt vanlig tre-dagars-feber är min diagnos!!


Igår var jag och min sambo till Kungsör för att hämta Linnéas nya skötbort. Eller ja, bättre begangnat. Men de duger fint till oss. Jag är inte så kinkig!
Efter det bar det av till Sundbyholm för att hälsa på Sambons mamma, lillasyster och bonuspappa. Riktigt trevligt faktiskt. Som sagt.. Linnéa var ju på ett sånt strålande humör igår.
Lilla faster Wilma var så rolig och pratglad, som vanligt. Hon satt med mig i soffan en stund och höll i Linnéa. Så söta de där!!


Ska idag iväg och jobba några timmar. Det blir första gången på ca 6månader!! OHH!! Det ska bli skönt att få komma ut och träffa lite vuxna människor.


Näe, nu ska de lukta kaffe här!!

Bye for now!!

2 kommentarer:

Petra sa...

Skönt att hon mår bättre lill tjejen... Blir så sur dock på sjukvården, aldrig håller dom vad dom lovar... kram petra

Mari sa...

Ja vad säger man...??? Svensk sjukvård... Fin blogg du har... lite synd bara att man måste skaffa sej ett konto för att kunna skriva kommentarer här...