lördag 22 mars 2008

Den onda sanningen...

Idag är det påskafton. Mycket godis och påskmat har det blivit. Nästan lite för mycket. Jag, Daniel och Linnéa var hos hans mamma, syster och Daniels "bonuspappa" Sonny och fira påsk. Trevligt, trevligt. Mycket god mat. Och det var så gott med sill. Åt faktiskt Jansons frestelse och tyckte om det!! Det verkar som om vad man tycker om ändras med åren. Har tyckt att det blir godare och godare för varje gång jag äter det. Vem vet... En dag kanske jag ÄLSKAR det??

Dagens bild på Linnéa är på hur finklädd hon var, dagen till ära. Kläderna har Neas snälla, rara mormor valt ut med omsorg. Visst har hon lyckats bra? Var tvungen att fånga det på bild innan hon växer ur klänningen. Hon är ju bara SÅÅ söt i den!!

Ska väl också uppdatera om hur det går med Linnéa. Men det finns väl inte så mycket att säga. Det rullar på med samma goda rutin. Somnar mellan 20-21 på kvällen. Vaknar oftast en gång fram åt 4-5 snåret för ett mål mat. Sen vaknar för dagen runt 7-8. Ibland 9-10. Men det är inte ofta.
Känns så skönt att veta att man har kvällarna lugna och fria. Och att man själv kan sova i lugn och ro.

Nu till det tråkiga. Det är väl ingen ide att tala "runt" detta längre. Så här är det. Daniel och jag kommer att flytta isär... Igen!! Detta tycker jag är jättetråkigt och är givetvis väldigt ledsen över detta. Men vi har INTE gjort slut och just nu är vi inte ovänner heller.
Jag känner mig mest besviken och kanske en aning överkörd. För detta verkar ju han ha funderat på ett tag. Och kläckte nyheten för snart en vecka sen. Jag tycker det är tråkigt att han inte kunnat säga något tidigare för att se OM de kunnat lösas på något annat vis.
Det är jobbigt att man inte ens fick chansen att prata om det innan han bestämde sig. JAG har ingen talan i saken. JAG vill egentligen inte. JAG hade försökt lösa det innan.
Men alla är vi olika.
Ja, men jag har nog gråtit klart över detta. Måste vara stark. För Linnéas skull. Det viktigaste i det hela är ju att HON får det så bra som möjligt. Men där verkar Daniel och jag vara väldigt överens. Varken han eller jag tror på det här med "varannan vecka". Det är VIKTIGT att Linnéa har ett fast hem och vardag. Hon kommer bo hos mig. Aja, behöver inte gå in på detaljer hur vi löser detta. Men... Skulle bara säga var vi står.
När blir detta av då? Jadu, denna lägenhet sägs ju upp om 3 månader. Så, senast då. Men.. Ska ev titta på en lägenhet nu i veckan. Har redan nu bestämt att om jag får... Så tar jag den. Den blir ledig om 2 månader. Så just nu så tar jag den nog from då. Även om det blir dubbelhyra. Känns ju liksom LITE jobbigt att skjuta upp det hela. Man vet ju vad som ska ske... Varför dra ut på det? Det blir bara jobbigare. Jag får ju lite extra pistoler från jobbet... Troligtvis nästa månad. Som jag kommer lägga på hyran. Så det är ju inte så att jag kommer svälta. Jag tar av pengar som egentligen kommer som extra.
Så jag säger förlåt... Förlåt till alla som tänkt komma och grilla i vårat radhus i sommar!! Haha!!

Så nu är det framme.. Nu vet ni!

Men vill bara ännu en gång säga... Daniel och jag gör inte slut eller är ovänner. Jag är inte arg på honom. Bara väldigt besviken... Och det står jag för, även inför honom!! Jag är inte den som håller tyst, jag är BESVIKEN och det säger jag även till honom!!

Jag hoppas också att han gör som han säger. Att han kommer försöka få det att fungera mellan oss. Att han inte vill träffa andra. Att det är mig han älskar. För jag älskar honom väldigt mycket!!
Men han ska veta det... Efter det här sveket kommer han inte ha det lätt! Det kommer ta tid innan livet kan bli någorlunda normalt. HAN kommer få "smöra"!! Ja, det kommer han!!


Näe, nu kryper jag ner i soffan...

Godnatt!!
// En ännu en gång, väldigt sviken Sandra

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tänker på dej!

Petra sa...

oj vad det händer saker när man varit utan dator i 2veckor... Du får gärna komma över om du känner att du vill bara hänga... kram