tisdag 11 mars 2008

Lilltjejen fått spruta...

Japp, idag var de då dags för första vaccinationen för Linnéa. Ujja, det var läskigt, tyckte hon. Hon gnällde en bra stund efteråt. Men, men... Ett ont måste! Vill ju att tösen ska ha grundskydd mot div sjukdomar.

Efter det var jag och mor min iväg en sväng till babyproffsen. Var ju tvungen att köpa dessa "billiga" refillerna till blöjtunnan. Kostar ju nästan 300kr för 3st refills!! Men, men... Det är ju som sagt inget måste att ha en blöjtunna. Jag har ju själv valt det.

Nya skötbordet sitter nu uppe som det ska. Vart SÅÅ bra!! Så skönt att få ett skötbord som inte är ivägen. Men ändå som man kan förvara saker i/på.




Sedan en tid tillbaka så har våran gamla Volvo745a varit ute på annons. Och igår så ringde en man och sa att han skulle komma och titta. Vi blev av med den. Såå skönt! Ännu steg närmare MIN bil!




Var in till tatueraren igår och hörde om min tatuering som jag funderar på att göra. Det ska bli Linnéas fotavtryck, hennes namn och blomman "Linnéa". Det skulle kosta mig ca 800kr. Inte så farligt i mina ögon.


Någon som har något förslag på vart man lämpligast sätter en sådan? Jag funderade på att sätta den på överarmen kanske? Jamena, då kan man ju sätta en likadan på den andra armen om man skaffar sig fler kottar sen? Eller??

3 kommentarer:

Mari sa...

Stackars mormors lilla pralin!... Vill passa på att säga när det gäller att sluta röka... Det finns INGA ursäkter... jag har oxå resonerat som du... inte nu när det är så jobbigt... men det dyker ju alltid upp nåt... så NÄR????... Nä det gäller bara att bestämma sig... VILL man verkligen så går det... jag lovar... Hoppas verkligen du joinar mig nån gång... men du bestämmer själv när... Har upptäckt en kul grej... har ovanligt mycket pengar kvar... det går ju inte åt nåt till cigg... hihihi...

Kramar//Mor

Anonym sa...

nä, jag tycker inte att det är snyggt med tatueringar på överarmarna. däremot tycker jag att det är fint på undersidan av underarmarna och på skuldrorna. hoppas du hittar en vettig plats. :D puss o kram syster.

Petra sa...

Blev ju asbra i badrummet med skötbordet. Vill också ha...
Om du ska ha den på överarmen blir det problem om ni får fler än en till ;o) Visst kan man ha flera på samma arm men men... Jag gillar ju tatueringar som sitter på höften eller på sidan av svanken, om du förstår vad jag menar. kram