onsdag 19 mars 2008

Aja...

Jaha, idag har nog vart en dag som alla andra. Inte hänt något överdrivet roligt... Inte heller något överdrivet tråkigt. (Om man bortser från "skadan" som redan är gjord). Orkar inte grubbla längre. Tänker nog from och med nu acceptera situationen som är är/blir... Hålla modet och humöret uppe, allt för min lilla sessas skull. För som sagt... Det är ändå hon som betyder MEST i slutänden.

Var iväg idag på de där sk babymassagen. Det var faktiskt ganska trevligt. Vi var tre föräldrar inkl mig. Haha! Men... Det skulle tydligen ha varit en till där. Men hon kunde visst inte idag.
Linnéa slapp vara äldst... Hon vart NÄST äldst. (Viktigt de där!)
Ska dit igen nästa vecka. Den 26e om jag inte minns helt fel. Ska nog köpa med mig de där häftet som hon sålde för hela 20kr. Känns inte riktigt som man kommer ihåg hur det exakt gick till.

Idag har det snöat från och till HELA dagen! Snöar nu med. Det är tråkigt, hade ju hoppats på lite vår nu. Känns som man behöver lite sol, blommor och fågelsång just nu. Allt för att man inte ska gå ner sig mer. Hade jag inte Linnéa att tänka på... Då hade jag nog varit väldigt deppig just nu. Setat i ett hörn i fosterställning eller så. Hon är solstrålen som får en att orka "tuffa" vidare.

Till något roligt. Tyckte så otroligt synd om mig idag. Så jag har beställt mig en ny liten tröstleksak! Något nytt att se fram emot och fästa tankarna på.
Det blir en ny liten bärbar dator! Ser så fram emot att få hem den. (Enligt netonnet.se skulle de ta 1-3 dagar.) *Wiiii!!*
Mer roligt när jag ändå håller på.
I morse när jag var ut för att kolla brevlådan såg jag något trevligt precis utaför dörren. Vi har ju en vissen, trött rabatt precis bakom dörren. DÄR, upp ur snön syns det blommor!! De fick mig att gå närmare. Trodde ju nästan att ögat spela en ett spratt.. Men nej... Det är faktiskt LITE vår. Just nu förklädd till snö. Haha!

Ska ta och skriva för att göra min käre mor glad. Jag gick igår och la mig i tid. Allt enligt dina order! Eller ja... Det vart en halvtimma senare. Men det är väl ganska bra?? Dagen har känns lite lättare ju.
Tänker på dig mor min... Skönt att allt gick bra idag med du vet vad. Du är stark och modig Du!!

Jag vet att jag har klagat förr på tv-reklam. Men jag måste bara göra det igen. Just nu är det den där med "robert". Ja, han som gör reklam för... Hm... Nått kanalpaket?? Ja, du vet nog när du ser.
Iallafall... Den skrämmer mig en aning. Läskig musik... Och alla ansikten ser ju ut som "Robert"... Inkl den lilla flickan med tandställning och jätteklubban. *Whhoooo!!*

Näe... Vill nog ha mig en kvällskaffe.

Puss å kram!!

3 kommentarer:

Mari sa...

Ja eller hur??... Det var det jag tyckte oxå... att alla ser ut som "Robert"... äckligt!!!
Tack för att du tror på mej... man blir så star som man måste... Och duktig kicka... man måste sova om man ska orka ha med små barn att göra...

Jättekramar!!!//mor

Anonym sa...

Ja, det är ett läskigt ansikte, den där Robert. Det är Boxers ansikte utåt förresten. Stå på dej och slit den bärbara med hälsan. Tänker på er. Puss och kram.

Sussie sa...

Kämpa på Sandra..som du säger så är det ju först och främst Lillstumpan som går först..kul med babymassagen,det är bra att träffa anra Mammor,utbyta lite tankar och funderingar.Stora kramen till Linnéa. Ses i helgen!
Kram Sussie