torsdag 27 mars 2008

Fyy och faan...

Näe, denna dag som började så bra. Linnéa vaknade på strålande humör. Det höll i sig hela dagen. Ända fram till 18.30. Då blev hon sådär akut trött. Och då dör absolut INGENTING igen. Hon fick knappt ro på min axel.
Gick omkring med henne i säkert en timma. Sen orkade jag inte mer. Satte ner henne i Baby-gungan. Och vad hände. På två röda började ögonlocken falla. Ca 10 min senare stensov hon. Jag vaknade med en bättre rygg idag. Men jag kan ju säga att det känner jag inte nu. Aj, aj!! Vill att någon ska slå lite på ryggen. Det är så skönt när man har ont och är stel. Enligt mig iallafall.

Aja, nu till något kul. Fick tidigare idag ett mail från netonnet. Min dator är på väg!! Får se om den hinner fram imorgon. Har begärt sms-avisering. Så då ska de väl gå lite fortare?? Fick ett post-nr också.. Så jag kan följa den. Just nu, 20.00 är den i Göteborg enl posten. Roligt, roligt!

Ja, jag har ju såklart lite tråkigheter också. Fick ännu ett mail i morse. Ang den där bilen ja har velat köpa. Han skrev att han har fått erbjudande om att byta mot en annan bil och få lite pengar mellan. Såklart så tar han ju erbjudandet. FAAN! Jag som verkligen var sugen på den!
Så nu letas de bil igen... Förslag någon? Det måste vara kombi, automat. INGEN Volvo, Ford eller Opel. Inget amerikanskt shit heller! Ja, jag är kräsen. Men... Det är ju första gången som JAG får välja helt själv. Så då ska ja köpa den bil jag vill ha. Men snälla! Kom gärna med förslag!

Ringde och "bokade" min lägenhet idag. Skönt att få det gjort! Så, i slutet av maj/början av juni flyttar jag igen. Känns inte längre tungt måste jag erkänna. Ska ju som sagt bli ganska spännande att få bo själv. Haha! Tanken slog mig just. Tänk om JAG trivs så mycket med det att jag aldrig vill ha en sambo igen?! Ja, vem vet. Det kan ju faktiskt hända. Även om jag tror att det inte blir så.

Ringde runt efter födelsedagspresent till mor min idag. Jag har hittat den!! Så imorgon blir de ner till stan för min del! Så, håll era bilar borta från parkeringshusen nere i stan! Haha!!
Ska svänga förbi banken och lämna in lite papper också. Och så in till Pagoden för att fixa med lägenheterna. (Denna och den nya).

Näe, nu har jag nog inte mer att säga idag. Ska leta vidare efter bil nu tror jag.

Bye, bye!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Tråkigt med bilen. Men det dyker säkert upp fler objekt. Och lilla damen behöver lära sig att somna.

Puss å kram//Mor

Anonym sa...

Usch, vad tråkigt med bilen. Ungefär så gick det till när vi hittade våran första bil som vi ville köpa. Då var det bara att leta vidare. Du, SÅ kräsen får man faktiskt inte vara. Jag ville absolut inte ha en vit bil, och vill fortfarande inte. Trots det är bilen vit, och det får jag leva med. Man har varken råd eller tid att vara kräsen. En bil som funkar går ju i första hand.
Jag saknar dig.
Puss och kram från syster.