onsdag 26 mars 2008

Dagens blogg...

Jaha ja... Dagen började med ett lite roligt mejl som efterlyste dagens blogg. Visste inte att min lilla blogg var så intressant att läsa. *hihi*
Men det blev ju inget av att skriva igår. Var så trött och hade fruktansvärt ont i ryggen.
Lilltösen var ju inte så munter igår. Hon ville inte sova, inte leka, inte gosa... Knappt äta FAST hon var jättehungrig. Fick muta henne ett antal gånger för att ta flaskan.
Var färdig att säga upp mig och dra. Låter illa... Men, alla mammor känner nog så någon gång. Alla vågar nog bara inte erkänna det. *hehe*
Ja, självklart så drog ja ju aldrig. Bet ihop och konkade på bäbis i stort sett HELA dagen. Gissa om man var slut i ryggen efter allt vankande och gungande. Idag tror jag att jag fick förklaringen till varför hon var som hon var. Hon vaknade snorig! Japp, första riktiga förkylningen då! *hehe*
Aja, dagen slutade ju OK. Hon somnade 20.15 och sov sen hela natten utan avbrott.
Idag har hon bara haft ett sånt där skrikutbrott. Då dög absolut INGENTING! Hon skrek så hon till sist började hosta... Då började hon skrika av det. Tårarna bara öste ner för kinderna.
Tyckte så synd om henne. Men... Vad ska ja göra när inget duger?? Näe, fick väl vagga runt i lägenheten en 40min. Sen somnade hon och som säkert 1½ timma. Sen var hon sitt vanliga trevliga jag.
Att lite sömn kan göra så mycket för en sån liten!

Nea och jag skulle ha varit iväg på baby-massage idag. Men jag ringde och sa ifrån det idag. Kände inte att min rygg klarade av att sitta ca 40min på golvet. Hoppas på nästa gång!
Vi tog en liten promenad över till min mor på en fika. Trevligt, trevligt! Lite roligt att man inte såg till Lucas. Han brukar ju alltid vara den som håller låda. De brukar vara så man får ont i öronen. *hihi* Han hade tydligen somnat på soffan!

När Nea vaknade i morse så gav jag henne lite mat... Då vart hon ganska slö, men somnade inte. Så jag satte henne i sin baby-gunga. Oj, då började hon bli ännu tröttare. Så jag tänkte... Jag lägger mig på soffan tills hon somnat, så går jag upp och lägger henne.
Tror du det blev så? Näe, vaknade någon timma senare och fick höra att Daniel tyckte det blev tyst bakom ryggen. Då kollade han till. Då sov både jag och Nea. *Haha* Vilken mamma man är! Somnar ifrån sitt barn sådär! Men jag antar att man inte somnat om hon varit vaken. Jamena, då hade man ju garanterat hört när hon tröttnat på att sitta still.
Haha! Tack Daniel för ännu en "sovmorgon"!!

Ja, just ja.. Igår kom ju också mina tillbakaskickade garndiner från ellos! Tror du de skickade rätt denna gång då? Näe, det var precis samma fel som förra gången. Blir man less eller?
Jag skickade tillbaka dom samma dag med en liten lapp.
Jag skrev något om att det var andra gången detta hände. Och att de inte behöver skicka några mer gardiner, då jag kommer köpa dom på annat ställe!
Faan! Vad är de för blinda packnissar på ellos egentligen?

Väntar fortfarande på min dator! Jag hoppas den hinner komma innan helgen. Vill ju testa min nya lilla leksak!! Längtar ju också efter att få ut lånet på bilen jag ska köpa. Hoppas ju på att få åka och titta på den till helgen.
Ägaren till den ringde idag... Han ville bara meddela att han köpt mycket bättre beg sommardäck. Vad sa han... Tror han sa att de hade gått ca 50mil. Det är väl bra? Sen var vinterdäcken köpta i vintras om jag inte minns fel. Han pratade länge och väl om allt som är gjort på bilen och i vilket skick den är i. Han har nämnt att han egentligen inte vill sälja den. Och ja, det låter som det när han pratar om den. Han måste tycka om den bilen mycket. Hihi!

Fick hem ett fotokollage som jag beställt på Linnéa! Vad fint det blev! Ska man bara köpa sig en vacker ram till den också.

Var också och tittade på lägenhet idag. Också här i Stenby för de som inte redan visste det. Ska ringa och säga att jag ska ta den imorgon.
Men FYYY, vilka tapeter! Ser ju ganska nytapetserat ut. Så det lär nog inte bli tal om några nya. Jag tror att jag kräks på Terrakotta-färgat nu!! Jamena, har ju svurit över dessa gardiner ett tag. Och så är de sådanna tapeter i nya lägenheten!
Aja, får väl besöka Rusta någon dag. Sådär kan man ju inte ha det! För då klöser ja nog ner dom i ren ilska en dag!

Haha, denna blogg har säkert tagit över en timma och skriva. Nea har vaknat lite ibland. Hon är SÅÅ snorig. Jobbigt att sova kan jag tänka mig.
Men men... Nu får de nog räcka för idag. Behöver vila min onda rygg nu!

Natti natt!!

Inga kommentarer: