söndag 16 mars 2008

Slut på helgen...

Ja, då var det söndag kväll igen då. Helgen har varit lite sådär faktiskt. Har kännt mig lite nere från och till. Linnéa har varit lite tjurig från och till. Och det har nog smittat av sig en aning.
Idag var hon nog värst... Krasslig i magen. Både "bak" och "upptill". Hihi!
Vill inte ta flaskan alla gånger. Och när hon väl tar flaskan, då kommer de upp efter en stund. Ja, vad händer då? Jo, mata igen efter ett tag då magen blivit tom.
Stackars tjej. Inte lätt att vara liten och inte kunna tala för sig. Men, men... Det går väl över som förra gången. Jag hoppas bara att det inte tar lika lång tid denna gång.
Ja, hon vill ju såklart knappt sova om dagarna heller... Gör det hennes humör trevligare då?

Näe, just nu är inte allt uppåt faktiskt. Men... Kan nog kanske ha att göra att "den där" tiden på månaden närmar sig. Tålamodet och humöret vill inte riktigt.
Sen blir jag inte lyckligare av att jag kommit fram till att jag måste ringa tandläkaren. Pallar inte med att inte kunna äta och prata ordentligt. Har haft ont i käken/munnen från och till sen någon månad innan Linnéa kom. Jag tror att jag ligger och biter och spänner käkarna när jag sover. Jag kan somna smärtfri... Och vakna helt öm i hela käkfästet!!
Nu orkar jag inte mer!! Vill kunna äta som folk!! Vill kunna prata som folk!! Vill kunna slapna av!! All denna spänning i munnen ger mig huvudvärk!!
Men varför börjar man med sånt bara sådär? Det har ju liksom bara kommit smygandes!

Aja.. I helgen har vi varit ute i Sundbyholm igen... Rätt vanligt resemål för denna familj. Hihi! Jag och Wilma var ute och snurrade några varv på gårdsplanen med Linnéa i vagnen. Måste ha varit jobbigt för Wilma, då hon hela tiden stod under handtagen och sköt på. Hon slog huvudet i titt som tätt. Men... Hon verkade inte direkt märka det. Hon sa en gång. "Bonk, bonk... Oj då!!".
Men idag var det mest... "Milma duktig, Nea åka vagnen". Rolig tjej det där!
Tittade in i Daniels Van. Vilka tjusiga förvarings-lådor han har snickrat ihop. Riktigt tjusiga! Han har jobbat hårt med den i helgen. Flera timmar bara för att ta bort ställningen för reservdäcket.
Det är ju bra att han får något gjort på bilen... Men... Med mitt humör kändes de som om jag behövt lite avlastning. Jag ska försöka få lite tid för mig själv i veckan tänkte jag. Skulle vara bra skönt att åka/gå över till mamma en stund på en kaffe. Det var länge sen!

Får se nu om de ringer från tatueraren i veckan.. Ska bli spännande faktiskt, min första!

Näe... Ska nog passa på att lägga mig i badet en stund... Njuta av MIN tysta, lugna stund.

Natti!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Låter inge kul det där. Hoppas Sockertoppen blir pigg fort då. Jag har väl inte heller varit på nåt vidare humör... nervositeten över de där proverna osv börjar ta ut sin rätt... jag har svårt att sova. Hoppas det ordnar sig med din mun oxå... jobbigt att ha ont... fråga mig jag vet...
Kram//Mor

Anonym sa...

åh, jobbigt! jag pressar också ihop käkarna under nätterna. vad gör man åt det? :z hoppas du mår bra annars. vi ses nog i veckan eller till helgen. ;) puss o kram.