måndag 24 mars 2008

Nu är Påskhelgen över...

Jaha, då var ännu en helg avklarad. Massa godis har man ätit. *Nam-nam*
Har idag varit iväg en stund för att jaga födelsedagspresent till mor min. Men det gick inge vidare. Blir så illa tvungen att ta mig ner till stan. Gillar inte att parkera på stan. De som känner mig vet hur det brukar gå när jag ska parkera i P-hus. *Haha!* Näe, men nån gång ska man väl lära sig. Eller hur? Är lite jobbigt att man drar sig för att åka ner till stan med bil, ensam. Och detta bara för att man är lite skraj för att parkera bilen. Synd att inte allt finns på tuna "pank". *Haha*
Var också ut till Willys och tittade lite. Man har ju inte vart in där på några år känns de som. Men... Det såg ut som jag minns det. Och så speciellt var de ju inte. Näe, jag tror jag håller mig till mitt ica "Makki".

Satt här och grät för en stund sen... Inte för att jag var ledsen. Jag hade ett sånt där "ögonblick" men Linnéa. Jag sjöng för henne. (Kent-låt för de som undrar). Hon älskar det... Hon låg en stund i famnen, smilande. Pratade och hade sig. Vi bara tittade på varandra medan jag sjöng. Sen somnade hon så vacker.
Man känner sig så varm när man ser på henne att hon verkligen SER en och MYSER!!

På tal om Kent... Börjar se väldigt mycket fram att se dom i sommar igen. 12 JULI om jag inte minns fel. På hemmaplan igen såklart!! (Eller vad säger du A-K??) Fattar fortfarande inte folk som säger att det är depp-musik och musik som folk skär sig i armarna till. Kent för mig är ju LYCKA och inget annat!!
Texterna är ju underbara. Man kan tolka dom som man vill. Och det är väldigt fina texter om man verkligen lyssnar.
Tänkte på "utan dina andetag". Den talar mycket om hur jag känner om och för min Linnéa.. Daniel finns ju också i mina tankar då, så klart.

"Utan dina andetag - Kent" (Se den på: http://www.youtube.com/watch?v=9A_0HK6YbHw)
(Ha inte högt ljud på i början... Publiken SKRIKER!!)

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Ja, just ja... Jag höll ju på att Blogga. (Fastnade på Youtube och lyssnade på kent. Kolla gärna in Livespelningarna där). Aja, ni fattar nog iallafall att kent betyder mycket för mig kanske? Det är ju i stort sett bara de som spelas hos mig. Nog om det!

Börjar känna mig ganska OK inför flytt faktiskt. Känns nu som om jag fått lite svar och ro i tankarna om VARFÖR det har blivit såhär. Och vad Daniel tänker. Så just nu känner jag mig ganska lungt. Ska ju samtidigt bli LITE spännande på någe vis. För jag har ju bott hemmifrån sen jag var ca 16år. Men ALDRIG bott ensam.. Det blir ju ett äventyr i sig!!
Har också fått ro i tankarna om hur det kommer bli mellan Daniel och mig. Jag vet att han inte vill ge upp mig. Att han inte bara tänker kasta bort det vi har. För det vill jag inte...
Får se om jag får höra något om lägenheten imorgon. Väldigt nyfiken faktiskt!

Väntar ju också fortfarande på min LILLA dator och tatueringen. Hm... Börjar få fjärilar i magen av allt spännande som ska komma. =D
Ska ju också ev åka och titta på en bil.. Förhoppningsvis nu i veckan. Kommer ju behöva en bil i framtiden som ni säkert förstår. Vill ju inte vara den som ringer och frågar om man får låna bil stup i kvarten. Kan ju faktiskt bli ganska irriterande i längden för den som måste låna ut. Och för mig... Vill ju kunna ta mig nån vart NÄR jag vill och inte när man KAN. Jamena... BVC och sånt.

Ohh!! Mycket de här nu!!

Ja, jag ska väl uppdatera om reklamerna igen... Just nu är ja ganska så irriterad på JC's reklam. Vad tänker dom med? Jamena, musiken är hemsk! Och vem klär sig egentligen som dom i reklamen? Inte har jag då sett någon... Ser ju bara folk som envisas med sina "leggings" och långa T-shirts. Ser lite ut som om de har pyan kvar sen i morse. Men, men... Sen har ju jag ALDRIG förstått mig på den där med mode.
Går MIN egna väg och stil... Som vanligt. BEKVÄMT!!

Näe, ska fortsätta brodera fina duken med panséer som ja fått av svärmor. *Hihi* Jäklar vad de går undan när man väl sätter sig med det.. Blir nog klar lagom till sommardukarna ska på.


Natti, natt!!



Glömde ju lägga in en bild på tösen... Här äts de påskanka från farmor! *Haha!*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kent, det är bra det. ;) Du, jag tror lapparna måste bort på påskankan. Det känns som att de kan skära i lilla tungan annars. Puss o kram.

Mari sa...

Ja en massa godis och mat har det blivit...
Bra att helgen varit bra för er...

Kram//Mamma

Petra sa...

du tänkte på en sak, jag har en bil jag vill bli av med... Kanske inte riktigt vad du letar efter men jag tänkte iaf fråga om du var intresserad. Hoppas ni mår bra, kram