onsdag 28 maj 2008

Tisse-jakt...

Jag kan inte förstå hur förtjust Linnéa är i katten. Hon kan bara inte slita blicken när katten är i närheten. Hon tycker att han är SÅÅ häftig! Och jag förstår väl henne... Kissen är en väldigt häftig katt. Han kan då alltid locka fram ett leende hos den där lilla tösen!

Mycket verkar hända i Neas liv just nu. Hon verkar i full gång med att få de här med krypandet att fungera. Igår fick hon till det lite iallafall, såg henne ta sig ett vingligt "kryp". Hihi! Annar så är det mat som gäller i hennes liv. Hon verkligen älskar att äta mat... Gröt, yoghurt eller bara smörgåsrån... Hon äter det mesta med stor glädje. Inte färskt banan än, den var inte alls poppis i första intryck. Får se om det är något hon behöver vänja sig med, eller om hon helt enkelt inte tycker om banan.

Väntar fortfarande på att den här skivan till datan ska dyka upp. Vore skönt att få det gjort. Men igår upptäckte jag ett jobbigt fel på datan. Verkar som min knapp för 1 är smutsig eller något under. (REDAN?!) Den känns helt annorlunda att drycka på... Seg på något vis. Alla andra knappar är ju väldigt lätta att trycka ner. Vet inte heller om jag vågar plocka bort knappen och göra rent. Tänk om jag förstör något så garantin inte gäller. Får se hur jag gör med detta.

Jaha, nu är det mindre än en vecka kvar till flytt. Sista helgen som sambo nu då... Suck!! Men vet inte om jag sa det tidigare. Men det ska på sätt och vis bli skönt nu. Är såå trött på alla dessa lådor, kassar och påsar som står ÖVERALLT!! Tycker det är så tråkigt att bo i en ända röra. Det mår man inte bra av, enligt mig.

På tal om flytt. Såg att Pagoden nu hyr ut en 5a i samma hus som jag ska flytta till. Självklart med uteplats. Hur trevligt vore inte det om mor min också flyttade dit?? Haha!! Ja, jag skulle gilla det iallafall.

Näe, nu ska jag nog sätta på en kanna kaffe... Puss å Kram!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ja du... om jag ändå fick för Pagoden. Skulle vara härligt med uteplats. Särskilt med tanke på barnen och hunden. Men men... drömma går ju...

Kram!