lördag 17 maj 2008

Bla, bla... Bläää!!

Vaknade på något så fruktansvärt humör idag... Daniel kom i säng så sent efter en veckas natt-jobb. Så jag kan ju inte påstå att det vart någon vidare sovmorgon. Men fick ju iallafall ligga halvsovandes i sängen i ca 45 min. Sen gav jag upp och gick upp.
Daniel var astrött och ville bara sova. Tur att en annan hade orken att vara uppe med lilltösen.
Så det första jag gjorde när ja gick upp... Skällde ut Daniel! Var så förbannat sur i morse!
Men jag var väl sur för stunden. Det förstår väl jag också att om man kommer i säng vid 4 tiden. Så blir det lite jobbigt att gå upp när Linnéa vaknar kl 7.
Aja, blev iallafall lovad ett nytt försök med sovmorgon i veckan. Men vi får väl se hur det blir med det.

Men det blev bättre sen på dagen. Har umgåts med Linnéa och min älskade gubbe. Eller ja, ett par timmar med gubben då. Han stack iväg för att försöka ännu en gång laga bilen. Vet inte riktigt hur det går med den. Får väl höra det sen.
Han är för övrigt och kollar på Hockey med sina vänner... Alkoholfritt!! Hihi! Så stolt över honom! Kul att han för en gångs skull håller det han lovar. Hihi!

Aja, men humöret har nu mer övergått till depp. Det har regnat, haglat och åter regnat idag. Så förbannat trött på vädret idag!

Rensat ut lite i vindsförrådet idag. Bara halva klar att riva ut. Ska bli skönt att gå igenom detta och inte tänka på det mer. Snart 2 veckor kvar...

Imorgon ska hunden flytta... Tråkigt, väldigt tråkigt! Men det ska samtidigt bli skönt. Skönt att veta att han får komma till ett ställe där han garanterat får roligt och kommer trivas. Sen att vi inte har samma syn på uppfostran... Det är väl något som jag bara måste acceptera. BARA det inte slarvas med maten så är jag nöjd.

Näe, ska återgå till soffan nu...

Kram, kram!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ja vädret har ju inte gjort humöret nåt vidare för nån tror jag. Nej, jag röstar för sol och värme igen.

Kramar!