tisdag 6 maj 2008

Heldag med syster...

Det kändes som en evighet sen som man umgicks med lillasyster Anna-Karin. Vart sugen på lite slagstaglass idag. Så jag bestämde mig för att fråga just syster om hon ville hänga med på en premiärtur. Guud, vad gott det var! Lilla Nea uppskattade också den kalla, gräddiga glassen. Dock utan strössel för hennes del. Kul de där när man kan dela... Speciellt med någon som inte bryr sig om JAG tar största delen av glassen. Haha!
Anna-Karin verkade jätteglad över att träffa Linnéa. Jag vet inte hur många gånger hon sa, "Men vad söt hon är". Och det över helt vanliga leenden och saker hon gjorde. Men, men... Jag måste erkänna att hon är bra söt när hon gör sina grimager. Hihi!
Efter glassen tog vi oss en tur till Tuna Pank. Väldigt trevligt de med. Var lite smått på jakt efter ett par sköna sommarskor. Mina sommarskor är ju bra slitna efter att ha gått i dom sen förra sommaren. Men vad gör man som gravid när man inte kommer i andra skor? Köper nya enbart för de ändamålet?? Näe, inte jag iallafall.
Hur som helst... Hittade inte mycket. Och gjorde jag det så var det en aning för dyrt i mina ögon. Gick förstås inte till skopunkten... Får väl göra det någon dag. Inte för att jag tror på att jag skulle ha bättre lycka där.
Ja, jo... Jag hittade väl några snygga skor. Men de var en aning för fina för att använda som vardagsskor. Suck!! Att det ska vara så svårt att hitta skor utan att betala massor!!

Var iväg med vagnen idag till babyproffsen. Men de sa att däcken kunde vara sådär i början. Och att de behöver tid att ställa in sig efter vagnen. Så det var bara att fortsätta att använda den. Men blir det dock inte bättre skulle jag återkomma. Suck! Kunde de inte ha upplyst en om det när man köpte den då... Så man slapp åka dit, packa den ur bilen, gå in och sen ut och packa in igen. Helt i onödan!

Nu ca 19.15 gav Nea upp för kvällen. Hon har sovit väldigt lite under dagen. Så jag förstår att hon var trött. Hon ville inte ha sista kvällsmålet, hon bara gnällde. Så jag letade fram en napp. Då somnade hon på två sec i min famn. Mysigt när det händer faktiskt

Näe, nu ska det tittas lite tv.
Hoppas nu syster får en bra natts sömn... Och inte störs av snarkande små-syskon! Haha!

Kramen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jamen, hon ÄR ju så himla söt. Åh, puttinuttig är hon med. ^^
Nja, jag tror inte riktigt på det där med att hjulen kommer att ställa in sig. Jävla bullshit! Så sa de bara för att slippa mer "gnäll". Tack för allt idag! Mycket trevligt att ses. Puss och kram.