söndag 11 maj 2008

Dammar av lite gammalt...

Gammalt är inte alltid dåligt och tråkigt. Sitter här och gräver i mitt musikarkiv. Är ju en aning svag för Byran Adams låtar. Suck!! Så vackert och mycket minnen... Jamena, vem kan festa på sommaren utan att bli överlycklig över att höra "Summer of 69"?? Inte jag heller... Den hör verkligen sommaren till, enligt mig.
Eller för att inte tala om att svänga sin bak till "lets twist again"?? Haha! Nog om det...

Det är tydligen en bra årstid för födelsedagar... Jag lovar. Skulle man räkna upp vilka som fyller år under ett år. Då skulle nog minst 60-70% av dessa vara under det första halvåret. Hihi! Idag var det min bror Martins tur att grattas. Ja, han fyllde ju 16 år nu i veckan. Men kalaset blev av idag. Grabben ska få åka iväg till kolmården för att träffa och klappa vargar. Häftigt!!
Idag fyller även Daniels pappa år. Sen senare i veckan är det Daniels mammas tur att fylla år. Haha, sen ännu lite senare i månaden är det min pappas tur. Som sagt, många är det på våren/sommaren. Sen verkar det lugna ner sig till hösten igen.
Det är ju bra att Linnéa jämnar ut det hela lite... Inte många som fyller i December här. Nea och Micke?? Men stackars lilla Nea. Ville ju inte att det skulle bli December. Då får hon ju vänta hela året utan klappar och firande. Men... Det är ju något som jag tyvärr inte kunde påverka. Hihi!

Fan... Vart en aning grinig igår. Fick veta att det tydligen dykt upp en ledig 2:a på samma gata som jag bodde förut på här i Stenby. Det var ett väldigt trevligt område. Väldigt trevliga grannar! Det var en lägenhet som jag länge dreglade över när jag bodde där. En på bottenplan med uteplats...
Grrr!! Varför kunde den inte dykt upp när jag letade lägenhet?? Aja, orkar ju inte flytta in i nya lägenheten för att sen leta nytt igen. Men... Får väl se om man kanske kollar upp möjligheterna med att hyra en sådan till nästa sommar?? Haha, det är tydligen flytt för min del minst en gång per år känns det som.
Men, men... EN dag blir det slut på allt flyttande. Kan inte längre räkna på fingrarna hur många gånger jag har flyttat. Och hur trött jag är på att flytta.
Men... Världen VILL tydligen inte att jag ska bo kvar för länge på samma plats. Men... Kanske det är så att jag inte har hittat MITT boende??

Nu i veckan är det dags för ombesiktning av Daniels Van. Hoppas den går igenom nu, så att han slipper mecka mer med den. Ser så jobbigt ut att mecka med en sån stor bil.
Ska försöka hinna med en fika med Tesse i veckan tänkte jag. Det var prat om att ta en glass och kaffe på stan om jag inte minns fel.

Nähä... Nu ska ja ta och äta lite mat. Blev en aning sent idag.

See yaa!!

1 kommentar:

Anonym sa...

NEJ, Summer of '69 är inget att ha. Delete på den.
Jag tror nog att det är mer en 50/50-uppdelning mellan halvåren. Vi har ju Casper i november, Nichlas i oktober, dig i augusti, Frida, Emmili och Joachim i juli + en kommande i oktober, tror jag.
Puss!