fredag 16 maj 2008

En aning bitter kanske...

Ja, nu var de ett tag sen man tog sig tid att skriva. Eller vadå, det var ju senast i måndags om jag inte minns fel. Alltså inte allt för länge sedan...

Så här om dagen bråkade mamma och jag med min data. Försökte vara smarta och bara ta bort allt för att lägga in Windows Xp. Varför?! Jo, jag är inte nöjd med Vista. Nästan bara skit...
Men nu är de så att mor min tog reda på... I efterhand såklart. Att till min data finns inga drivrutiner som passar med Xp! Riktigt tråkigt tycker jag. Datan går mycket snabbare och mindre strul... Man känner sig mer hemma med Xp.
Men kruxet är ju bara att det inte finns drivrutiner till min bildskärm och ljudkort. Bilden kan man leva med, inga problem. Men jag har inget ljud. Bara det där tjutandet i högtalarna när Windows försöker göra "sina" ljud. Och inte heller kan jag stänga av ljudet.
Sen det smarta med det hela är att man var så dum att inte skaffa en sån där "recoverydisk" med vista och alla drivrutiner. Just nu är jag alltså låst med datan såhär. Suck!!
Men det finns en räddning... Det finns att beställa en "recoverydisk" på nätet. Så jag kan få tillbaka datan som den var när jag köpte den. Synd bara att man var tvungen att betala direkt med Visakort. Det funkar väl... Om man hade pengar över till det just nu alltså!!
Får väl se om man kan beställa det senare. Får helt enkelt leva med detta så länge.
Lite bittert...

Idag var ännu en födelsedag. Nu var det svärmors tur. Åkte över idag en snabbis för kaffe och tårta. Nea fick så klart också smaka tårta. Namm, namm!!

Ser fram emot min sovmorgon imorgon!! Wiii!! Första sen innan Nea kom. Inte fått sova så länge som jag vill på ett helt halvår!

Näe... Orkar inte detta just nu. Mer bloggande en annan dag!

Natti, natt!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Ja... lätt att vara efterklok. Men det finns ju en annan lösning som sagt. Jag har ju Vista Ultimate hemma, men du orkade ju inte det. Men som sagt, du får väl höra av dej om du ångrar dej.

Kram

Anonym sa...

Jädra datorer, alltid ska de krångla!