söndag 25 maj 2008

Grötgalna unge!!!

Jag kan inte förstå hur mycket gröt de går i den där lilla tösen. Tycker jag matar och matar, men ändå vill hon ha mer. Köpte äppelgröt till henne igår. Och det var VÄLDIGT poppis! Kul för mig, jag gillar att mata bäbisar. Har gjort det i många år... Hihi!
Just nu ligger Nea i sitt baby-gym och håller på. Jag skulle gissa att hon inom en snar framtid kommer försöka krypa. Hon ställer sig nämligen på sina knän. Ibland med raka armar, men också med huvudet nere i mattan. Hihi! Rolig tjej de där.
De senaste dagarna har hon också kommit på att man kan prata. Inte för att man förstår ett ord av vad hon säger. Men huvudsaken är väl att det roar henne.

Idag är det mors dag. Och Linnéa glömde inte bort det! Haha! Jag trodde bestämt att hon skulle göra det. Så hon hade tydligen skickat sin pappa efter en bukett med blommor.
Var över till min mor tidigare idag. Mamma hade tydligen planerat inför detta och lagrat upp med kakor och munkar... Eller hur var de där... Var de nunnor?? Haha! Mycket trevligt var det iallafall. Inga blyga tårar från tösen heller

Igår var vi iväg till Västerås en stund. Daniel skulle hämta ut sin MC-hjälm. Men det var helt fel det där. Jättedålig service!! Vi fick vänta väldigt länge på att ens få prata med någon i butiken. Personalen bara "la-la" omkring. När Daniel väl hämtat ut den där hjälmen så åkte vi vidare... Men påväg i bilen upptäcker Daniel att hjälmen är repig och fel tillbehör!!
Näe, ingen bra butik de där...
Vi åkte efter V-ås till Sundbyholm. Alltid lika trevligt! Fick äppelpaj med glass. Jag kan nog inte minnas sist jag åt de. Eller jo, de var nog sist mamma bjöd mig. Inte allt för länge sen om jag inte minns fel.

Nähä... Ska busa lite med dotter nu.
Kramen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du filmar väl tösen när hon håller på och sötar sig? ;-) Filmer om när man är liten är alltid kul att titta på sen när man blir stor.