söndag 4 maj 2008

Ännu en heldag på brödfabriken...

Idag har jag knappt träffat min lilla Nea. Har saknat henne massor! Jag har ju jobbat 10-18 idag, väldigt jobbig tid måste jag erkänna. Har ju då inte kunnat umgås med min lilla tjej som jag är van vid. Hon har med andra ord haft en heldag med pappa Daniel. Så jag vet ju att hon har varit i goda händer iallafall.
Nea har tydligen varit på ganska så strålande humör... Inte saknat mig med andra ord... Suck! Men det är väl bra antar jag. Att det har gått bra för Daniel idag.
Haha! Daniel började precis prata om mitt bloggande. Han ville väl att jag skulle nämna hur duktig han har varit idag. Japp, visst har han varit duktig idag, jätteduktig faktiskt.
Men samtidigt ska man väl egentligen inte behöva berömma saker som är en del av vardagen och som man måste göra? Lite som vanliga vardags-sysslor... Man ska väl inte behöva berömma någon för att de dammsugit eller diskat? Det är ju saker som måste göras...
Men... Jag kan inte låta bli att vara väldigt stolt över min Daniel som fixade en så lång dag med Linnéa utan att ringa om råd en ända gång eller blivit hårlös.
Men jag hoppas nu, Babe... Att du inser vad jag gör VARJE dag. Och att alla dagar inte är så "lätta" som du haft idag. Och att det faktiskt är roligt att ta hand om sitt egna kött och blod!
"Mer kvalitetstid med dottra", röstar jag för!! Hihi!

Aja, dagen på jobbet har faktiskt varit lugn. Har haft att göra större delen av dagen. Men också hunnit med allt för långa raster... Inte bra de där när man bara blir sittandes och pratar. Men det är ju så skönt att komma ut och träffa lite vuxna människor också. Ja, om man nu kan kalla folket på skoga för "vuxna". Haha!!
Fick en bio-biljett av jobbet idag också. För något som jag inte varit med och hjälpt till med. Haha! Snällt var det iallafall. Så nu får vi se om man hinner gå på bio någon gång... Men... Har ju ett helt år på mig att lösa in biljetten. Så på ett år kan man nog hinna med 1 biofilm?

Efter jobbet bar det av till Sundbyholm där gubben och Nea höll till. De hade faktiskt varit där nästan hela dagen. Trevligt för Nea att vara ute i det fina vädret.
Möttes av en jätteglad och pratglad liten tös. Ja, så lite glad måste hon allt ha blivit över att se mig. Undra om hon fattade att jag var borta så länge?? Kan så små bäbisar sakna, tro??
Aja, men jag kunde inte hålla mig för skratt när jag gick in och såg Nea. Hon hade fortfarande pyamas på sig!! HAHAHA!! Daniel tyckte det var lättare att sätta på henne den än en helt vanlig body! Så ni kan ju tänka er hur tjocka hennes ben såg ut. Först pyamas, sen byxor över!
Ändå hade jag lagt fram kläder för dagen på samma ställe som övriga kläder... Men jag glömde säga det. Aja, men det led väl inte tösen av. Men det såg så otroligt roligt ut!
Men det ska banne mig inte bli någon vana... Hon ska då inte gå ut i pyamas! Grr!! Haha!!

Hon har inte heller varit svårflörtad idag. Kvällen bjöd på många små smile... Även ett glatt skratt smög sig fram. Vilken pratkvarn den ungen blivit!

Idag kände jag att även tand nr 2 har kommit fram. Så nu är det 2 st vassa små gaddar att akta sig för. Ännu ett framsteg för dagen är att Linnéa har somnat i sin säng nästan helt av sig själv TVÅ gånger idag!! Första gången av "misstag", då daniel i morse efter ett bad la henne där medan han tog på sig kläderna. Då hann hon somna, helt av sig själv!
Så nu på kvällen bestämde jag mig för att inte lägga mig i så mycket efter att jag lagt henne i sängen. Jamena, hon kan gott ligga där själv och "åla" och prata sig till söms. Om det går dvs. Det gick det också. Utan skrik och gnäll! Hm... Ja, jo... Daniel gick upp en gång och la henne till rätta en gång. Men efter det blev det helt tyst. Så det verkar ha funkat även nu. Vore ju kul om det fortsatte såhär. Att hon själv kan komma på att hon är trött och behöver sova.

Imorgon ska det lunchas med pappa och min fd kontakt på soc. Ska bli trevligt att träffa henne igen. Jag tyckte väldigt mycket om henne... Man kände att hon vekligen brydde sig. Lite väl mycket ibland också. Hihi!
Det var så kul när pappa berättade om att vi skulle dit. Jag fick näst intill order om att ta med mig Linnéa. Haha! Pappa är bra stolt över att ha blivit morfar!

Näe, nu ska jag nog ta en dusch och tvätta av mig den här bagerilukten.

Natti!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad långt inlägg. Orkade knappt läsa. Haha! Vuxna människor på Skogaholm? Hahaha! Inte en chans. Puss och kram.

Mari sa...

Hahaha! Ja det var ett långt inlägg. En hel roman nästan... Hihihi! Och jag som tyckte mitt blev långt idag. Var tvungen att skriva av mej, är så förbannad!

Men vad skönt att det funkade bra för Daniel och Nea.

Kram!