fredag 9 maj 2008

Ännu en fin dag, kanske??

Ja, just nu ser det ju lovande ut. Och det är ju lovat fint väder hela helgen... Men, men... Man vet ju som sagt aldrig med det Svenska vädret.

Idag bär det av till BVC för en 5 månaders kontroll och vaccination. Ska bli spännande att se hur mycket hon väger nu. I min dröm inatt så vägde hon prick 10kg. Men SÅ mycket tror jag ändå inte att hon väger. Svårt att gissa vikt på något som man bär omkring på hela dagarna. Har liksom ingenting att jämföra med heller.
Sen blir det en lite spruta också. Sist vart hon lite ledsen av sprutan. Men jag tror att hon mest blev rädd och förvånad över att det stack till. Aja, tur att det går snabbt.

Igår var en varm och fin dag. Synd bara att man hade en sprängande huvudvärk större delen av dagen. Det slutade med att jag sov någon timma på eftermiddagen. Skönt när man somnar med huvudvärk. Och sen när man vaknar är den som bortblåst...
Tog mig iallafall över till mor min en stund. Trevligt att komma ut en stund. Det är så roligt att se hur mycket lilla Casper tycker om sin syster-dotter. Hihi! De ligger på golvet tillsammans och leker. Casper gillar också att mata Linnéa med smörgåsrån. Hon gillar verkligen att suga på rånen.

Gubben fick sluta tidigare igår. Så vi tog en tur ut till Sundbyholm. Fick också med oss lilla Max. Det är nog första gången i år. Skönt för honom att komma ut en stund.
Haha! Den lilla rackaren har tydligen glömt lite hur man uppför sig när man är borta. Han satte sig ner och kissade över gångplattorna!! Men jag är oskylldig. Jag kom senare och kunde inte säga åt hunden.
Så det kan bli ibland...

Mor min tittade över sen på kvällen för att gå igenom barnkläder. Kaffe och glass blev det. Och det vanliga småpratet. Haha! Glömmer då alltid bort tiden när jag är med mamma.
Men det är trevligt att det är så kul att träffa mamma!

Har kommit fram till att jag ska köpa mig Windows Xp... Börjar smått tröttna på Vistas små egenheter. Visst det funkar om man inte gör så mycket annat än surfar och lyssnar på musik. Men det är så mycket små saker som är irriterande. Inställningar som försvinner och kommer tillbaka när man startar om. Div program och spel som inte fungerar som de ska eller helt enkelt inte går att installera. Sen det hela med att säkerhetskraven är så höga!
Jag saknar mitt XP!!!

Aja, nu har jag inte så mycket mer att skriva för denna gång. Ska ta och dricka mitt kaffe nu.
Hej hej!!

1 kommentar:

Mari sa...

Död åt Vista!... Länge leve XP! Hurra hurra hurra!!! Hahahahahaha!!!!

Kramar!