måndag 30 juni 2008

Vilken otroligt härlig kväll...

Det är stunder som dessa som jag vill minnas för evigt. Det hela började som en helt vanlig kväll med matning och nattning. Men... Linnéa hade bestämt sig för att det inte riktigt var dags att sova. Så hon skrek tills jag till sist tog upp henne. Hon hade väl inte ätit klar antar jag.
Iallafall, jag tog upp henne. Vi la oss på soffan, mage mot mage. Jag slog armarna runt henne och kramade henne ganska hårt. Ja, inte kvävande hårt om ni tror det. Och så vaggade jag henne fram och tillbaka... Ja, sådär man gör när man riktigt myskramas.
Och vad händer?? Jo, hon brister ut i det mest härligaste GAPskrattet jag någonsin hört! Testade att kikla henne. Och hon skrattade och skrattade tills hon knappt visste vart hon skulle ta vägen. Vi hade det så roligt, hon skrattade och jag skrattade åt henne. Underbart, underbart!!
Sen gick allt underbart... Fyllde magen lite till. (240ml på mindre än 30min... REKORD!!) Gick och la henne i sängen. Hon pratade en stund, kanske 5 min. Sen knäpptyst sen dess.

Haha, jag har jagat henne hela dagen. Hon har krypit, krypit och krypit. En och annan omkull krypning har de väl blivit. Men, jag antar att man inte lär sig om man inte får försöka och öva. Hon börjar verkligen få upp farten på krypandet. Haha!
Kom på en sak... Nea har ett nytt smeknamn. Hon spottade och kröp så lustigt sist vi var ute i sundbyholm. Så numera heter hon Valaman (varan + lama). Hon kryper verkligen som en liten varan. Riktigt slår ner handflatorna i golvet.

Har pratat lite mer med Daniel idag. Han har verkligen hemlängtan. Han vågade erkänna att resan blev lite väl lång och att han saknar mig och Linnéa väldigt mycket. Ska verkligen bli skönt när han väl kommer hem... Vet inte säkert när det blir. Se om han hör av sig lite mer senare idag.
Daniel hade hittat ett internetcafé i Nice. Den datan hade en webbkamera, så jag fick se min underbara gubbe en stund. Ja, Daniel fick se sin lilla dottra också. Ja just ja, som bonus fick jag se en skallig gubbe i bakgrunden. Haha!

Näe, nu vill jag att mamma bäbis ska komma. Jag vill hålla i min lillaSYSTER!! (JAG VILL HA EN LILLASYSTER MAMMA!!) Det måste bli en tös!!

Nähä, det var väl allt för idag antar jag...

Puss å kram!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ja jag hoppas att jag kan tillfredsställa din önskan om en lillasyster... hihihi... hoppas bara du inte blir alltför besviken över en liten bror... ;)

Kram