fredag 20 juni 2008

Midsommar...

Jaha, idag har det varit midsommar då. Nu går det bara mot mörkare tider... Tråkigt, tråkigt! Men lite positivt kan man ju se på saken. Vi kommer allt närmare julafton och all den goda julmaten! BRUNKÅL!!! Det skulle inte sitta helt fel tycker jag.

Självklart var lilla Linnéa också förkyld. Hon har haft feber i två dagar. Men idag är första feberfria dagen. Har varit ganska lindrit ändå. Hon har varit på väldigt bra humör faktiskt. Inte SÅ trött och grinig. Det ända som är att hon har lite svårt att sova, äta och att näsan är snorig. Men som sagt... Bättre idag.

Dagen började inte så värst bra. Jag tycker att det bara har regnat hela dagen. Jättetråkigt, men inte heller helt ovanligt vad gäller den svenska midsommaren.
Har varit i gamla lägenheten och tagit bort allt nu. Nu är det bara lite prylar kvar i förrådet. Ja, jo... Och mina vinterdäck så klart. Ska försöka fixa det på söndag.
Var lite tråkigt idag... Inte var man bjuden på ett ändaste midsommarfirande. Frågade mamma här om dagen. Men det verkade som om de inte skulle göra något spec. Så jag ville inte bara bjuda in mig själv. Daniel antog att jag skulle vara hos mamma, så han frågade aldrig om jag ville vara med honom.
Aja, tänkte jag surt och tänkte precis steka mig en korv eller två. Så ringer PAPPA av alla människor och frågar om jag ville ha sill och potatis. Det tror jag ALDRIG har hänt att pappa skulle tänka på att lilla jag sitter ensam på midsommar. Haha! Nästan lyckotårar!
Mycket trevligt var det iallafall... God mat, fast med apelsin juice till. Men pappa tänkte nog inte på att jag skulle köra bil.
Sen hinner man precis dricka upp kaffet... Vem ringer då?! DANIEL!! Haha! Helt plötsligt var man ett hett byte på midsommar. Så jag åkte ut till sundbyholm för lite mer kaffe. Och så lite jordgubbar med glass. Nam-nam!! Nu fick Linnéa chansen att visa upp för farmor hur duktig hon har blivit på att krypa. Klamp-klamp, låter det när hon slår sig fram över golvet. Hihi!
Aja, det vart lite sent idag. Men... Det är ju inte alla dagar som det blir så. Nea somnade nu kl 23. Kanske en aning sent... Men som sagt. Det hör inte till vanligheterna.

Jag som i morse inte var alls positivt inställd till denna dag. Trodde bestämt att jag skulle sitta här ensam i soffan. Gnagandes på min hemma stekta hot-dog med bröd.
Aja, det är väl så... Man ska helt enkelt inte ta ut dagarna i förskott. Man kan tydligen bli överaskad! Hihi!

Har nu kommit en bit på vägen med att söka dagisplats tills i vinter. Jag pratade med den ansvariga för dagisarna här i området. Hon skulle skicka mig en ansökan. Så jag hoppas nu på att det kommer dyka upp en ledig plats här på dagiset nedanför... Nära och bra!

Vad jag babblar idag... Inte bra, inte bra!

Ska ta mig ett glas cider. Såg att de hade sån där god cider på ica. Ska bli gott!!

Natti!!

1 kommentar:

Mari sa...

Hade inte du kunnat kläcka ur dej att du troligen skulle va ensam??? Du hade naturligtvis varit mer än välkommen hit och ätit sill och potatis med oss. Jag var helt övertygad om att du skulle till Sundbyholm så jag tänkte inte ens på att fråga. Lessen om det verkar som om jag inte brytt mej.

Kramar!