lördag 21 juni 2008

Bortglömd lördag...

Jag tycks ha en förmåga att glömma bort att en vanlig vecka ska innehålla en lördag också. Si så där mellan fredag och söndag om jag inte minns fel. Får hela tiden för mig att det är söndag när det egentligen är lördag.

Denna dag har varit ganska bra måste jag erkänna. Linnéa är mycket bättre. Hon har t.o.m sovit en lång middagslur idag. Det var skönt för mig också måste jag erkänna. Fick lite gjort i hemmet då. Tyckte det var tid att ta och röja upp lite.
Men... Det blir lite svårt att packa upp de sista kartongerna. Saknar en bokhylla att ställa de sakerna i. Pappa kommer bli galen på mig. Måste ringa honom imorgon igen om ytterligare hål i väggen. Annars får jag inte upp några hyllor över teven... Men han skämtar nog något om det när jag ringer. Inget ovanligt.

Mor min tog tydligen åt sig lite av gårdagens blogg. Var inte meningen att det skulle låta som om hon inte bryr sig. För det gör hon verkligen. Jag vet hur det är. Mamma, hon har en förmåga att glömma nämna saker när det gäller kalas osv.
Haha, mamma trodde med all säkerhet att jag skulle vara i sundbyholm i midsommar. Och Daniel och fam Karlsson trodde att jag skulle vara hos min mamma. Det var tydligen bara jag och min pappa som visste att jag skulle vara ensam. Haha! Vilka missförstånd!
Men mamma... Jag trodde helt enkelt inte att ni skulle göra något inte heller någon middag. För jag frågade några dagarn innan. Och då skulle det vara lungt... Ville inte tjata...
Gillar inte heller att bjuda in mig själv... Även om jag VET att det inte gör något...
Aja, nog om det.

Mor min saknade tydligen mig i morse. Hann inte mer än sätta mig vid datan så bjöds jag över på kaffe. Det var en underbar idé tyckte jag. Godaste, mjukaste bullen bjöds det på också. Hihi!

Var nyss in och tittade till min sovande tös. Har sänkt sängbotten idag. Känns som nu när hon börjat krypa att det inte kommer dröja innan hon försöker resa sig mot saker. Vill inte vakna av en duns och barnskrik på morgonen.
Nu ser hon sådär liten ut i sin säng igen...

Nu är det inte många dagar kvar innan Daniel åker iväg på sin lilla tripp till Italien. Kommer sakna honom mycket. Jag hoppas att han får tag i en bil-mobil-laddare. Vore trevligt att få höra av honom någon dag iallafall.
Han har iallafall lovat att skicka vykort.. Se om han kanske köper med sig något fint till mig och Linnéa också. Gillar sovernier!

Aja... Nu börjas de bli sent.

Natt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte bara nämna min nya blogg samt att du är utmanad! instruktioner hittar du i min blogg! kram