tisdag 10 juni 2008

Dag 9...

Jaha ja... Då har lite mer än en vecka gått i min ensamhet. Hoppas det kommer bli bättre än så här. Just nu är det inte mycket som egentligen är roligt. Gör det mesta på ren rutin.

Igår var jag hos tandläkaren för en kontroll. Inga glada besked direkt. Ja, jag vet att jag alltid har haft dåliga tänder. Men detta tyckte jag var att ta i. Så klart som för många andra... Så ska jag också ha samma problem... Visdomständerna!!
Fick det "glada" beskedet att det bästa vore om de drog ut alla de 3 V-tänder som jag har. Det har lyckats blivit hål i alla dom. Kan det vara för att jag absolut inte kommer åt att borsta dessa?? Jag tror att alla dom tänderna är till hälften täckta av tandkött. Så det samlas ju en del matrester mm. Behöver kanske inte gå in mer på dessa detaljer... Ni kan ju föreställa er i stället vad som sker om halva tanden är täckt med tandkött. Haha!
Men det mest akuta måste vara den V-tanden som skavt bort en del av mitt käk-ben. Kontsigt att man har haft ont från och till då?! Jamena, jag har många gånger inte kunnat använda mina bakre tänder eller tuggat med full styrka. Den kan dom få ta... För den tror jag faktiskt kan bli farlig och orsaka mer skada.
10/7 får vi se vad tandläkaren väljer att göra...

Ja, på tal om tänder... Ska idag upp och hämta min nya el-tandborste som jag fick erbjudande om för en tid sen att köpa. Spännande, spännande...

Har börjat göra i ordning köket nu. Det ska målas och tapetseras. Kan inte förstå hur kvaliten på dessa tapeter blev godkända vid besiktningen av lägenheten. Ska jag vara ärlig kan jag inte förstå hur man kan godkänna många vägga här. Finns nästan inte en vägg som det inte är minst 10-15 hål i. Hur mycket hål i tapeten måste det egentligen vara innan de tapetserar om??
Aja... Kökstapeterna var iallafall en massa fula hål med och utan pluggar i. Finns inte en chans att jag kan dölja det med tavlor... Vill inte ha så mycket på väggarna egenligen.
Men det stora är ju... Alla dessa stora flott-fläckar! Hur kan man sätta papp-tapet bredvid spisen?? Spelar ju ingen roll om man sätter upp nya uppe på. Flottet letar sig fram till sist igen... Sen stoppar inte nya tapeter spisen från att fortfarande stänka..
Grrr!! IN MED NYTT!!

Snart ska jag iväg och ta lite "proffs"foto på Linnéa. Ska bli så fint och mysigt att föreviga henne med något fint. Har inte riktigt bestämt vad det ska bli. Men jag hoppas att man kan få fundera lite innan man bestämmer sig. Jamena, det är inte direkt billigt med sånt här. Hihi!

Näe, nu ska jag ta en kopp kaffe till och invänta Daniel. Han ville följa med.

Kramen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät lite läskigt det där med att tanden haft sönder käkbenet. Hoppas att allt ordnar sig med det där. Jag vet hur jobbigt sådant kan vara.