tisdag 9 september 2008

"Ogräs"-rensning...

Japp, nu har jag rensat mitt ogräs till hår. Väldigt kort vart det om man jämför med hur det var innan. Tog väl bort en sådär 20-30cm... Och inte nog med det. Så tunnade även frissören ur håret en del. VÄLDIGT lätt hår nu.
Men... Till min stora besvikelse så får jag inte upp håret i en toffs nu. Haha! Så nu får ni allt vänja er vid att se mitt ruffs. Nu, snart kommer jag att göra min lillasyster Anna-karin glad. Hon vart tydligen väldigt glad när jag nämde att jag funderade på att testa att vara brunhårig. Jag har köpt färg... Så jag hoppas att få en stund över imorgon att göra det.

Idag var Nea hos sin morfar medan jag klippte mig. Passade också på att göra några ärenden. Bla åka in med min vobblande barnvagn. Lite tråkigt att köpa en ny och man inser att den verkar sne. Aja, jag hoppas att de kan fixa den. Får förhoppningsvis hämta hem den igen imorgon.
Hade en aning roligt åt mig själv när jag var klar hos frissan. Självklart hade man glömt mobilen hemma. Inte bra när man inte är van att ha barnvakt. Så... Där springer jag runt på tuna park och letar desperat efter en ny topp. Hittade en på H&M.
Stressar till bilen och åker vidare till ICA och hämtar upp en påse bullar som pappa beställt.
Och varför var jag stressad då? Jo, gissa! Att glömma mobilen var jobbigt. Var helt inställd på att Nea var tokledsen och retade gallfeber på stackars morfar.
Aja... Springer från bilen och upp till pappa. Kommer in och ser min lilla tös krypandes på golvet. Inte var de någe synd om henne inte... Hihi! Men... Hon var iaf väldigt glad att se mig!
Nästa gång... INTE glömma mobilen!

Om allt de här med gubben min... Vi har idag pratat lite. Ja, vi träffades en stund också. Jag har faktiskt saknat honom väldigt mycket, och han mig. Väldigt trevligt! Men jag står nog fast vid att någon ihopflytt inte kommer ske än på ett tag. (Även om jag hoppas!)
Älskar min babe!

När vi ändå talar om älsklingar och mobiler. Jag har börjat sova med min mobil liggandes bredvid mig. (Min nya älskare! Hehe!) Näe, jag börjar vänta på mammas samtal om att jag ska komma och vara barnvakt. DET samtalet vill jag inte missa... Händer ganska ofta att jag missar samtal för att jag sover. Har aldrig nästan aldig ljudet på. Stänger av det när Nea sover... Sen blir de aldrig av att jag sätter på det igen. Har ju vant mig vid att höra vibratorn!


Näe... Sugen på glass! Ska jag?

1 kommentar:

Mari sa...

Väldigt fin i håret blev du. Tummen upp! :-)

Så du tror inte pappa fixar Nea en stund även om hon e lessen? Med tanke på att han haft 7 småbarn själv.... hihihi! Nä... retas bara lite.

Hm... det vore ju inte så roligt att stå här hemma med tokvärkar å så hör inte du telefonen. Hjälp! Vad gör man då? För mej kan det ju, som vi sagt förut, bli väldans bråttom iväg. Men jag har förvarnat pappa oxå om att han kanske måste sitta barnvakt.

Kramar / Mor