söndag 21 september 2008

Faan! Vad sur jag blir...

Ja, nu har jag setat långa stunder idag med att försöka få igång The sims 2 på denna dator. Hm... Eller snarare få det att fungera som det ska. Jag får ju igång spelet. Men det hänger sig efter ett tag. "Svarar inte" och en gång stod de till och med att programmet har krachat! Hur ska man tolka det? Söker efter uppdateringar mm. Men INGENTING verkar hjälpa.
Var in på tillverkarens hemsida och kollade. Visst... Det ska tydligen vara problem med att få spelet att fungera som det ska med Vista. Men... Inget omöjligt! Är det bara för att man råkar ha en bärbar data? Hm... De ska väl ändå inte spela någon roll. Skyller på Vista!
Tips någon??

Japp... Daniel är kvar här än. Helt underbart. Men jag måste erkänna att man lite vant sig vid att vara ensam. Haha! Känns en aning trångt här ibland... Ja... Vi bodde som sagt i större lägenhet förr. Men, men. Bättre trångt än ensam!

Imorgon bär det av för att få domen på min bil. Se vad de blir av den. Daniel var så snäll och hjälpte mig lite med bilen idag. Bytte tändstift, olja, oljefilter och så en trasig lampa till skyltbelysningen. Så nu ska iaf inte det bli en tvåa!

Imorgon händer de mer saker faktiskt. En gammal klasskompis ska komma till stan. Ja, hon bor i Flen. Eller... Hm... Snart i Katrineholm.

Onsdag är de också dags för en tur till jobbet för att samtala om min framtid där. Hm... En aning nervös inför detta. Vill inte bli arbetslös!

Nähä... Spåna ett tag till i varför inte spelet går...

Hej hej!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Skitvista! Synd att det inte går att ha nåt annat på din dator. Kommer aldrig installera det. Men är lite nyfiken på Microsofts nästa OP.

Tror det börjar bli dax för tjockare jackor nu iaf. Bara 5 grader i morse.

Ingen bebis i sikte än så länge. Här är det så lugn så.

Lycka till med bilen! :-)

Kramar / Mor

Anonym sa...

Det verkar ju som att det bara är krångel med det där Vista. Blä!

Pst; ny (tillfällig?) bloggadress!