torsdag 18 september 2008

Förkylningarna fortsätter...

Nu var de dags igen för förkylningar. Precis som tidigare gånger så är de lilla Nea som inleder denna gång. Idag har hon bara varit en aning snorig. Men nu på kvällen vart de en aning feber. Hon har vaknat en gång nu på kvällen. Nu ligger hon och småpratar med sig själv. Hoppas på att hon somnar iaf.
Aja... Vet inte riktigt vad det hela beror på att hon blir förkyld så ofta. Men en förklaring kan ju vara det luriga vädret som ena stunden är varmt för att sen bli kallt och rått. Kan också vara en denna lägenhet känns SÅÅ kall och rå. Ska nog ta en tur imorgon och kolla hur elementen är inställda.
Hur som helst. Imorgon kommer barnbidraget... Då bär de av för att inhandla en ny höstjacka och en mössa till Nea.

Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt med gubben min. Han har sovit här och varit med oss i flera dagar nu. Även nu i natt skulle han komma efter jobbet, sova och umgås med oss. Härligt, härligt! Han säger att det är skönt att kunna komma upp skapligt. Haha! Ja, de är väl en aningen svårt att sova länge när man hör Nea busa om dagarna.
Aja, oavsett anledning till att han är här. Så tycker jag att det känns skönt att han vill vara här med oss.
Men... Kan ju inte låta bli att hoppas på att målet närmar sig. Blir lite arg på mig själv ibland. Jag vill verkligen inte hoppas för mycket. Tror jag bara blir besviken då. Måste tänka... "Det kommer när de kommer".

Har också hunnit med att prata med jobbet denna vecka. Jag ska in och jobba hela November. Det blir antagligen nattjobb då jag ska in på mitt ord schema. Hm... Vet inte ens vad jag har för schema egentligen. Fick faktiskt aldrig veta vad det blev sist vi ändrade.
Aja... Vet fortfarande inte hur de blir efter nyår. Ska in och prata med jobbet på onsdag. Se om jag får bättre besked då.
Ahh!! Kommer kännas jobbigt att vara ifrån Nea. Hon kommer ju under November att bo med Daniel. Snyft! Om nu inte några ändringar sker?! Hihi! Näe... Inte hoppas, inte hoppas!

Måste lära mig att jag faktiskt inte har ensamrätten på Nea!

Aja... Snart dags för kudden känner jag.

1 kommentar:

Mari sa...

Förkylningar är inte kul. Hoppas ni kryar på er snart.

Hoppas du hittar nåt bra till Nea. Jag tyckte det var svårt att hitta höstjackor överhuvudtaget. Det var mest vinterjackor nu.

Kramar / Mor