måndag 3 januari 2011

Soffhäng ikväll då.. =)

Japp, ikväll sänds återigen ett roligt program. Menar såklart Familjen annorlunda. Det är faktiskt ett program som tilltalar mig då man själv kommer från en familj med många syskon. Så det är väldigt roligt att se hur det är för andra... Men måste ju få lov att gnälla lite på att alla har inte så fasligt många barn egentligen om man jämför med min familj. ;)
Så... Soffhäng kl 20.00 med kanal 4 på teven...

När jag ändå är inne på tv-tittande. Så måste jag erkänna att den står på väldigt mycket. Men min relation till teven är ungefär densamma som andra till radion eller musiken. Den står på i bakgrunden som sällskap.
Hur som haver... Det jag skulle komma till var det här med reklam. Jag kommenterar ofta för folket omkring mig min avsky för viss reklam. Gina Tricot är en "fiende" som jag länge (i flera år) hackat på för att de aldrig någonsin byter ut sin reklammusik. Inte en fördel att locka mig som kund... Visst, målet är ju att man ska minnas vem som gör reklam... Men detta gjorde efter flera år inte det till butikens fördel tyvärr.
Nu har det för inte allt för länge sen till sist bytt ut sin musik i reklamen... Så nu börjar "fiendekänslan" svalna en aning. Kan faktiskt tänka mig att handla där nån gång bara för det. ;)

Men ett företag som från start och troligen för all framtid är svartlistade hos mig är Halebop. Fy, fy, FY!! När de startade hade de bara tråkig reklam... Nu är den rent ut sagt irriterande. Hur kan detta vara en fördel för dom? Ska jag gå och köpa en tjänst som irriterar mig?? Tror inte det...

Aja! Åter till att lyssna på mitt "reklamskadade" barn... Otroligt vilka svampar de kan vara! Hon går omkring och upprepar "Mums! Sveriges godaste hamburgare!". Haha! Eller... Efter min taskiga kommentar till teven när Gina Tricot hade "haremsbyxor" i reklamen. Då kläckte jag ur mig nått om att de ser ut som hon har bajsat på sig. Inte så smart, jag vet. Men munnen hinner ibland före hjärnan...
Så nu ibland när hon hör reklammusiken, så kan man höra "mamma, det är bajsbyxor på teven!"... Aj, aj! Tror jag måste tillverka mig en svärburk eller nått. ;)

Aja, nog med smörja. Lillfisen vill ha uppmärksamhet. =)

1 kommentar:

Sara sa...

Nje det är bara vanlig tråkig mat :P
Men tittade och hittade lite saker man kan baka som inte inehåller mycket points! Lovley! =D
Sen blir det mycket baka i feb kom jag på då ska jag baak tårta till min pappa & sedan blir det barnkalas då ;)