lördag 8 januari 2011

Födelsedagskalas för två...

Hipp hurra! Idag var det kalasdags här igen då. Nu var det gubbens tur att fylla år. Hela 29 år blev han idag. Så... Bara ett år kvar nu då innan man på allvar kan kalla honom gubbe då? Haha! Lite måste man allt få mobbas. ;)
Det var ett lugnt firande denna gång. Lite avslappnat med gubbens familj, senare kom min käre mor för lite tårta och grattande. =) Råkade dock servera henne sur mjölk! =O Illa, illa... Riktigt illa. Men... Tur hade jag ett som inte var surt i kylen... Bakom det andra oöppnade, sura paketet. Ja, det första paketet som var öppnat hade sin förklaring varför det var surt när jag tänkte efter... Men det andra som var helt oöppnat och stått i kylen... Den var också sur... Visst, gick ut igår... Men ett OÖPPNAT är knappast surt dagen efter??? Otur iaf.
3e paketet var som det skulle iaf... Haha! Klant!

Dagen till ära bakade jag lite enkel men åh så god marängtårta. Denna fylldes enkelt med vispad grädde och koncerverad persika. Dekorerad med chokladsås. Nam-nam!
Sen testade jag att göra kladdkakemuffins med MarianneFluff. Det vart väldigt poppis bland alla gästerna. =)

Ja, sen hade Nea fått för sig att det även var hennes födelsedagskalas... Det sa hon hela dagen lång. Haha!

Näe.. Nog för stunden...

4 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Svar: Till middag blev det marinerad kyckling inlindad i mozzarella och parmaskinka med en fetaostsallad. :-)

Sara sa...

Ja det var helt okej och typ inga points ju =)

Grattis till Daniel med! =)

Ett steg i taget sa...

Fin blogg du har och grattis till han! Kram kram

Ett steg i taget sa...

Hej vännen! Jo jag har mjölk i iställt för socker. Nej tyvärr får jag inte byta ut något så. Utan måste vara efter menyn hihi. Jätte jobbigt men nu är det inte långt kvar innan denna diet är slut =) Kram kram!!