onsdag 5 januari 2011

Fisher Price aquarium cradle swing

Ja, nu ska jag göra mig ett försök till att förklara vad de är för en pryl jag har hemma. Glömmer då alltid bort vad den heter. Så brukar kunna förklara den med nått i stilen "automatisk babygunga, ja en sån där från Fisher Price".

För mig och min sambo har denna betytt otroligt mycket. Helt perfekt i stället för babysitter hemma. Ja, den väger lite grand och inte så lätt att packa ihop. Så ingenting man tar och slänger över axeln för att gå över till nån på fika. ;)
Det må hända att många tycker man är lat som har en sån här. Visst, ibland har de väl hänt att man använt den som hjälp att gunga till söms. Det är väl egentligen inge fel med det... Hon sover minst lika bra i både vagnen och sängen ändå.
Men hon sitter där och leker, pratar, myser och sjunger. Sen kan det plötsligt bli tyst... Då sover hon. Haha!

Köpte denna begagnad när vi väntade Linnéa för 3 år sen. Och även hon sov i den ibland.
Nu kanske Elise sover lite väl ofta i den... Det kan jag faktiskt erkänna. Men ser inget fel i att hon sover där heller. Hon trivs, vi trivs och det stör än så länge inte hennes dagssömn eller nattsömn. Hon kan och somnar fortfarande varje kväll ovaggat i sin säng.

Aja... Nu ska jag vara tyst innan folket börjar tjata om att jag ska skryta om vad vi har. Så är icke fallet. Det är bara jag som vill förklara och faktiskt REKOMMENDERA denna. =)
Avlastning, händerna fria och barnen är ändå med en överallt. Perfekt för mammor/pappor som tröttnat på traditionell sitter. ;)

Nackdelar: Lite dyr, drar mycket batteri om den används flitigt. Här vid daglig användning går det iaf åt 4st D-batterier i veckan. Kanske 1,1/2 om vi hushåller.
Fördelar... Vaggar som en "bilstol" fram och tillbaka i två valbara riktningar och hastigheter. Spelar olika melodier eller ljud. Fina dekorationer i form av ljus, rörliga fiskar och fina mönster.
Ett stort plus! En barn"leksak" men justerbar VOLYM! ;)

4 kommentarer:

Sara sa...

Finns 1 kvar, skynda dej ner ;P

Millah sa...

haha tycker det är pinsamt:P Kram

Millah sa...

haha jag tyckte mest att det måste ha sett roligt och fult ut.. Men fy fan vad ont jag fick, men det är bättre nu =) Kram

Millah sa...

Haha nä men gud vad komiskt =) Ganska liknande dag om man säger så :) Kram