tisdag 11 januari 2011

Åter till verkliga vardagen...

Efter nyår var det dags för gubben att återvända till jobbet igen. Nu, idag var det även dags för Nea att gå tillbaka till dagis. Vad hon har tjatat de senaste dagarna om att få leka med sin älskade Alicia. =) Vi har träffats några gånger under jullovet. Och de leker så himla bra tillsammans. Ja, när de båda är på humör för det dvs.

Första dagen hemma spenderade jag på att bara ta de lite lugnt. Fult att säga, men lite härligt tyst var det ändå. ;) Men självklart saknades mitt hjärta.
Tur är att hon inte går så långa dagar iaf.
Väl när det var dags att hämta så var hon så glad att se mig. Men ville klättra och ta omvägar hela vägen hem. Inte så himla praktiskt när man var tvungen att handla och ta sig hem och avlösa gubben som skulle iväg till jobbet. Han var lite grinig då jag glömde att köpa en sak... Vet verkligen inte vart mina tankar är ibland. Haha!
Får hoppas han är gladare när han kommer hem iaf.

Resten av dagen ska väl spenderas med lite av det vanliga... Diska, tvätta, laga mat och umgås med mina flickor. Ja, sen sitter jag väl i sällskap med min fina data också. Haha! Folk måste tro att jag inte gör annat än sitter vid datorn. Men så är det verkligen inte. Jag gör annat men med datorn på. Sen sitter jag väl nån minut här och där. =)

Aja, nu har mitt lilla hjärta vaknat och vill säkert ha sig en kram... <3

3 kommentarer:

Mari sa...

Ja det r skönt när allt blir som vanligt igen. :)

Kramar

Mari sa...

Haha!... Den var söt den där fiskappen. :) Men den blev inte bra längst upp...

Anna-Karin sa...

Det låter som att du har en skön vardag! :-)