lördag 1 januari 2011

Gott nytt år

Japp, då var det nytt år igen då. Vad innebär det för mig då? Jo, en nystart och hårdare tag i att få igång ett ordentligt sparande till vårt framtida hus. Det går då inte en vecka innan man sitter och längtar...
Men, men... Vi har sagt det... 2012 är vårt år för hus! =D

År 2010 har vart ett helt underbart år faktiskt. Vet inte riktigt vad s
om skulle kunna toppa detta år? Jamena, vi åkte äntligen iväg på vår drömsemester till Tyskland och Österrike. Fann vårt egna lilla "smultronställe" i det vackra Österrike.

(Bild från hotellbalkongen i staden Filzmoos, Österrike)

Ja, som ni ser så var utsikten helt underbar att vakna till varje morgon. Man drog en suck av lycka och ren avslappning av denna syn. Och jag kan bara bekräfta att det verkligen är så vackert som man ser på bild och tv... Förhoppningsvis blir det återresa snart. Lääängtar oerhört!!

Sen har vi ju både beskedet om tillökning och ankomsten av vår andra lilla flicka, Elise Birgitta som hon så vackert heter. En riktig liten nyårsbebis då hon blev till i dagarna där. Sen besked om bebis några veckor senare... Ett lyckans men ändå oroande besked efter missfallet i v 7-8 någon månad tidigare.
Låter som en tråkig tradition att få missfall innan lyckad graviditet... Var precis samma sak när jag väntade Linnéa. Aja, lyckan tog till sist övertaget och man väntade med spänning på sin lilla tös.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om det gångna året. Kan inte sitta och lista upp alla småsaker som hänt. Men i det stora hela har året vart en utav det lyckligaste på många år... Efter några år av tråkigheter så har vi alla äntligen kommit till ro och njuter av livet och livet tillsammans. =D

Till sist en liten rad om hur själva nyåret firades. Hela familjen åt lite middag tidigare på dagen. Sen åkte gubben iväg för lite "nyårsdisco" som hans vänner kallade det. Haha! Lite tråkigt att han inte var hemma... Men jag och mina flickor myste kvällen lång. Även Nea fick vara uppe och se lite raketer och skåla i lite äppelcider... Behöver jag skriva att den var alkoholfri?
Aja, sen var det första nyåret med lillkissen och Elise. Alltid lika spännande att se hur reaktionerna är kring det här med att det blinkar och smäller.
Elise sov sig igenom hela tolvslaget. Katten tittade lite misstänktsamt på glaset på ytterdörren ett tag. Men bestämde sig till sist att sova var en mycket bättre idé. Så katten är inte rädd för smällare... Och Elise sover som en stock. ;)

Aja, det var lite av det bästa med år 2010... Återigen...

Gott nytt år & en god fortsättning!!

2 kommentarer:

sara sa...

Gott nytt år! =)

Millah sa...

då hoppas jag att ni klarar det =) Just nu känns det iaf som, nej nej nej..vad jobbigt! Men som sagt nog ska det gå, man måste bara ha styrkan att släppa tankarna från det.. Men vi får väl se om jag är redo för det eller inte.. Tror att jag måste inhandla något plåset om det ska gå.. Vilka använder du?
Kramar