måndag 18 augusti 2008

Tandläkare - Ett lurigt folk, de

Ja, idag var det alltså dags för ett återbesök hos dr Allan. Japp, min tandläkare heter faktiskt så. Har ju som jag sagt tidigare varit och dragit ut 2 tänder på min vänstra sida. Så idag var de dags att ta 1 tand på den högra sidan... Trodde jag iaf!!
När han kämpat med att få ut en tand... Så säger han. Nu är det bara en kvar!! VA!? Tänkte jag. Det var ju bara prat om förut att totalt 3 skulle ut. Nu blev jag av med alla mina 4 visdomständer. Aja, det är väl bra det med. Nu kanske jag äntligen blir kvitt de där onda som ligger i högra sidan av munnen. Har kännt av spänningar i munnen i några dagar.
Men än så länge verkar det positivt... Spänner inte längre.

I helgen skulle jag ha varit barnledig. Men jag kom på i sista stund att det är totalt onödigt att Daniel har henne denna helg. Alltså hans ena på hans två-veckors schema. Den ena fredagen är han ledig. Och den andra slutar han 18.30. Nu bytte vi helg, så Daniel kommer och hämtar Nea den lediga fredagen. Blir mycket bättre. Totalt onödigt att han kommer så sent. Blir bara hämta och gå och lägga.
Det blir bäst såhär...
Nu när de blir så ojämt, så har Daniel varit så snäll och erbjutit sig att ta Nea en extra helg som komp och för att det ska bli jämt uppdelat... De tackar man inte nej till nu i födelsedagstider. Hihi!

Helgen har iaf varit bra. Daniel har varit här nästan hela helgen. Kom i lördags och åkte hem idag. Konstigt hur fort man vänjer sig vid att ha honom här. Nu är de alldeles tomt här. Men.. Vi ses ju imorgon.

Men jobbletandet går det inge vidare. Har fortfarande inte hittat något.

En kul sak är att jag fått hem mina köksstolar. Det vart jättefint! Fick till en början 2 utav 4 stolar i fel färg. Vart så förvånad när jag öppnade den sista kartongen och ser 2st VITA skinnstolar!! Det var bara att åka och byta. Men nu till sist är de iaf rätt!


Nu ska de tittas lite på teve och kurera min onda mun.
Natti!!

Inga kommentarer: