torsdag 28 augusti 2008

Faan! Jag tror ja blir med N-barn...

Japp, som en vis människa skulle säga när de går/gått illa. Hihi! Ni får fundera ut vad de betyder själva. En aningen taskigt när man tänker efter. Hihi!

Aja, igår färgade jag om mitt hår. Såg verkligen fram emot resultatet... Att bli riktigt rödhårig igen. Men mina planer gick i kras. Färgar och donar precis som jag alltid brukar göra. Inte någon direkt annorlunda färg heller. Och vad händer?!
Allt vart SÅÅ himla ojämt. Rött i olika nyanser. Både svart och blondaktigt på sina fläckar. Har aldrig varit med om något liknande. Berättade för mamma om det... Hon kom med den smarta idén att lägga svarta slingor. Hm.. Blir kanske bättre då. Kanske hon kan hjälpa mig? Har aldrig gjort det på mig själv.

Men lite kul har jag allt haft idag. Vaknade till ett trevligt sms där jag fick frågan om att hänga med på en promenad till tuna pank. Hm... Svarade tveksamt okej, fortfarande med grus i ögonen. Ville egentligen inte... DÅ. Men visste att jag i efterhand skulle ångra mig iaf.
Så det vart en trevlig tur med shopping och lunch. Hittade äntligen en vettig väska till Nea också. Av någon anledning köpte jag lite smycken till mig själv... Konstigt. De brukar jag faktiskt nästan aldrig göra. Är egentligen inte en smyckes människa... På sin höjd ett diskret armband. Men konstigt de med. Gillar smycken. Svårt bara att hitta något som passar mig.

Nu på kvällen kom mamma och micke över för att hjälpa mig med att tippsäkra en hylla. Så nu är de bara att plocka upp i den. Hihi! Men de kommer nog att åka ur de mesta på de nedersta hyllplanen. Hihi!

Aja, nu ska jag titta till min fläskpannkaka.. Nam-nam!!

1 kommentar:

Mari sa...

Tråkigt att du inte blev nöjd med håret. Men som sagt, svarta slingor kan dölja ganska mycket. Jag lyckades med mitt hår iaf, är riktigt nöjd. Väldigt rött upptill som tonar ut i rödsvart mot topparna. Tycker det blev coolt.
Visst kan jag hjälpa dej att slinga håret.

Shoppa är alltid kul, särskilt när man har trevligt sällskap.

Puss å kram / Mor