torsdag 7 augusti 2008

8 månader...

Idag så passerar min lilla tjej 8 månader. Hon är verkligen en stor, liten tjej. Bara på den senaste månaden tycker jag att det hänt mycket. Hon sitter, ställer sig upp, fler tänder kommer. Nu de senaste dagarna tycker hon att det är dags att börja röra sig lite mer. Går mer än gärna utmed bord.
Det negativa måste ändå vara att hon är näst intill hopplös att söva. Även om hon är så trött att hon nästan somnar ståendes. Så vägrar hon nästan alltid att somna i sängen. Ja, de går ju efter en stund av protester. Men, men... Försöker intala mig själv att det bara är en sån där period som snart kommer ge sig. Det är väl bara att vara envisare??
När vi ändå talar om sovvanor. Jag KAN inte sova ordentligt om nätterna längre. Min säng känns SÅÅ obekväm! Har nästan alltid ont i nacken. Bara vrider och vänder på mig. Ska nog lägga till en ny säng på önskelistan!
Men, men... Då gjorde de ingenting att Nea vaknade och envist ville ha en flaska välling kl 04.30 i morse. Tur som de var, så somnade hon om efter torr bak och mätt mage. Utan protest faktiskt.

Aja, igår var de då dags för det där BOEL-testet. Gick alldeles utmärkt. Inga amn. Vikten var också helt som de skulle. Hela 8230 gr!! BVC-tanten sa dock att det var dags att utöka med mer matportioner. Så idag blir de både lunch och middag.

Fick nästan precis ett samtal från en god vän. Hon ska äntligen komma över på en fika. Det var näst intill en evighet som vi träffades senast.

Ja, mina stolar har tydligen kommit idag. Synd för dom att jag inte har pengar till dom just idag då. Hoppas, hoppas att de kan vänta en vecka till eller två. Får väl dra en liten lögn att man var bortrest eller pga sjukdom. Haha! Näe, får se hur det blir.

Min älskade Daniel sover här idag. Också det en evighet sen det hände. Tycker inte om att sova själv. Hm... Eller ja. Jag kan ju inte sova ändå verkar de som. Suck!

Inget nytt på jobbfronten heller... Tar fortfarande emot tips. Blink, blink!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Kikar tillbaka i din blogg, tack för din kommentar! Du har ju också en liten tjej :) Kram kram

Mari sa...

Jaa... liten blir stor. Det går så hisnande fort med de små.

Fint att allt e bra med tösen iaf.

Kramar / Mor