onsdag 13 augusti 2008

Äntligen, äntligen!!!

Ja, äntligen efter en lång period med bara regn... Så tittar solen fram idag. Inte ett mörkt moln! Bara sånna där vita, fluffiga moln. Dagen till ära har jag tagit ut min data på balkongen för en blogg i det fina!

Nea sover just nu. En aning förkyld. Hon vaknade till några gånger igår kväll men somnade om. Sen vid, ja... Vad kan den ha varit? Halv 12 kanske. Så vaknade hon och ville absolut inte somna om. Hon var SÅÅ ledsen. Så vi gosade en stund och fyllde på med lite mer mat. Sen somnade hon utan att säga ett ljud.
Nu på dagen har hon varit hur pigg som helst. Fortfarande snuvig dock.

Fortfarande inget nytt på jobbfronten. Har väl sökt ett eller två till. Men ingen som hört av sig. Visst, det är ett tag kvar till ansökningstiderna är slut. Men jag kan inte låta bli att bli otålig! Är väldigt orolig för hur det ska bli i höst/vinter. Vad gör man egentligen om man står där utan jobb? Hur ska man då kunna betala räkningarna och mat??
Kanske därför man sover så illa om nätterna. Ingen ro!
Mitt sökområde har dock blivit större. Jag överväger att pendla till Västerås om ett jobb dyker upp. Vem vet... Jag kanske till och med flyttar dig. Det är ju inte allt för långt hit till Eskiltuna.
Aja, jag hoppas att det dyker upp något snart...

Näe, nu ska jag ta och titta in på ams.se för att titta om det kommit in några nya jobb för dagen.

Hej på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

INTE FLYTTA!!!

Anonym sa...

Kämpa på bara! Snart dyker något upp. Nej, Västerås är ju inte så himla långt. Säkert en fin stad. Det lär ju inte vara Hultsfred, direkt. ;-) Vi drar nog till Stockholm när tillfälle ges.