fredag 22 augusti 2008

En aning jobbig dag...

Det gick inge bra för mig när jag skulle sova. Kunde helt enkelt inte somna. Vart sittandes framför datan. Då rann såklart klockan iväg. Tror inte att jag kom i säng förrän halv 2 eller något sånt. Det hade inte varit någon större katastrof om jag inte fastnat med mina egna tankar... Jag låg länge och grubblade. Tankar om vad eller hur jag ska göra med allt... Det går helt enkelt inte att somna när man är irriterad!!
Klockan var väl staxt innan 4 sist jag kollade på klockan... Sen upp igen vid 8.
Sen vart det en aning stressigt. Dels för att Nea vart hungrig och för att jag missförstått mamma lite. Hihi! Skulle vara barnvakt åt mina 2 småbröder klockan 10. Mamma skulle till MVC för att kolla läget med lillpyret klockan 10.30. Men jag hade tydligen fått för mig att hon skulle ÅKA 10.30.
Aja, nästa gång ska jag både dubbelkolla och trippelkolla tider.

Försökte vila en stund på eftermiddagen. Men, jag tror jag bara låg. Tror inte det direkt vart någon lur att tala om. Haha! Och vad gör jag nu då?! Sitter uppe fast klockan är på tok för sent! Illa, illa!!

Innan Daniel skulle till jobbet ikväll dök han över hit en stund. Trevligt och mindre trevligt. Ja, jag fick idag veta att han fått nytt, tillfälligt schema. Så nu spricker det både denna helg och nästa helg med barnledighet. Visst, jag får en sovmorgon på lördag. Men... Jag hade planer för lördagkvällen. Suck och pust!
Visst, jag kan inte vara sur på honom för att hans schema blev ändrat. Men jag kan inte låta bli att bli besviken på hur resultatet blev. Jag ÄR en aning trött... Jag BEHÖVER vara ledig... Det har varit många veckor i streck nu. Ska verkligen inte lyfta ett finger under min nu, lediga dag. Bara ta det lugnt och verkligen försöka ta igen mig.
Näe, jag är absolut inte sur på Daniel över schemat... Bara förbannad på hur vårat jobb utformar dessa scheman. Är iaf glad över att gubben äntligen får lära sig vara ugnsskötare. Det har han velat så länge jag kännt honom. Jag hoppas bara att det blir bättre när hans schema blir normalt igen. Han har några dagar med Nea att ta igen. Blink, blink!!

Nähä... Nu SKA jag sova!

Over and out...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stå på dej, storasyster. Det kommer bättre tider, om du så vill.