onsdag 27 augusti 2008

Going red...

Japp, nu är jag så trött på mitt urtvättade hår. Bestämt mig för att återgå till mitt riktigt röda hår. Så nu bubblar blekningsmedlet i mitt hår. Ja, de låter nästan lite som de när de verkar. Sen blir det en kur med riktigt rött. Eller ja... De rödaste som ica makki hade att erbjuda. Hihi!

Lilla Nea vaknade igår kväll men en väldans snuva. Sen höll hon på näst intill hela natten med att vakna varannan timma och var ledsen. Tror klockan var bort åt 4 som jag sist var uppe och tröstade henne. Eller ja... De gick att muta henne med nappen. Hihi! Sen sov hon till halv 7 iaf.
Idag har näsan runnit hela dagen. Men... Det har faktiskt inte märkts på hennes humör.

Eftersom Nea var lite snuvig idag och jag inte visste hur hon skulle orka med en tur till affären idag. Så fixade jag en barnvakt. Sen bar det av till apoteket för att handla bla, ipren. (Som jag inte kom ihåg... Bara för det har jag sprängande huvudvärk nu).
Efter det... Ica makki. Det skulle ju handlas inför lördagen. Tänkte att jag lika gärna kunde göra det idag.

Just ja... Nea och jag tog en tur till tuna pank igår. Uppdaterade Neas garderob lite... Nya snygga stövlar till mig, lite lyx från kicks också. Hihi! Ja, vi tog en tur till onoff och köpte Wii!! Kul, kul... Men vart en aning snurrig av att montera det. Fick det att fungera till sist.

Min hylla till vardagsrummet hittade också hit igår. Nu ska den bara säkras i väggen. Vill ju inte att någon (Nea) får den över sig. Hoppas lite på att micke kan komma under morgondagen och göra lite hål i väggen... Förstår inte... Att man kan vara så rädd för en borrmaskin. Nu pratar jag inte om Nea. Jag pratar om mig! Jag vågar inte borra betong! En aning svettigt när de gäller trä och gips också... Jag gör de snabbt och hoppas de blir bra.
Ujja... Vill inte borra!!

Mor min var till Ikea igår... Och så har hon mage och berätta att hon köpt födelsedagspresent till mig där. Grrr!! Hon vet ju att jag älskar Ikea!! Och inte nog med de... Hon skickade ett mms med en bild på Ikeapåsen... Som innehöll just min present. Ahhhh!! Blir nyfiken!!

Nähä... Snart dags att skölja och i med nästa gegga!

Hej på er!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Hahaha! Älskar att retas. Kul att du e nyfiken. Och visst vet jag att du gillar Ikea... me too!

På fredag DÅ ska jag fixa mitt hår oxå. Har oxå köpt blondering för att sen färga rödaste rött. Men sen ska jag ha svarta slingor oxå... Vill ju va fin på kalaset när jag lämnar PRESENTERNA! Hihihi!

Anonym sa...

Snälla, kan du lägga upp en bild på hur dit röda, röda, röda hår blev?

HAHA, jag vet vad du ska fååå! Nah, nah, nah, nah, naah-naaah!