måndag 4 augusti 2008

Börjar bli en aning desperat...

Ja, nu är vardagen tillbaka. Jag är åter mammaledig efter några veckors semester. Inte för att det gör någon större skillnad. Hehe! Jag börjar fundera på hur det egentligen ska bli nu till hösten/vintern. Jag har inte direkt något jobb att gå tillbaka till. Är på desperat jakt efter ett nytt jobb. Det var så länge sen som jag sökte jobb, så det är väldigt svårt.
Jag har sökt några stycken iaf. Men... Jag måste erkänna att det inte finns så många jobb på marknaden som passar mig. Jag VÄGRAR jobba på bemanningsföretag. Jag MÅSTE veta att jag får in pengar till räkningarna varje månad. Många sånna jobb finns det tydligen. Anställer inte företag längre? Hyr de bara?
Många jobb känner jag att jag inte har behörighet att söka. Många har ett krav på truckkort. Visst, jag skulle gärna vilja ta mig ett truckkort... Får forska i det.
Så... Hör ni något om några sökbara jobb. Tipsa mig gärna!! Börjar när som helst!!

Som jag sa tidigare så är vardagen tillbaka. Daniel jobbade sin första natt efter 2 mån ledighet. Undra om han känner att han fått ut något av sin ledighet? Verkar mest som han sovit och spelat bort sin semester. Hihi! Aja... Det är för mig att undra.
Daniel sålde en bil i helgen. Det var Dodgen som åkte. Den lilla skrotlådan skulle tydligen flytta till Finland.

Börjar komma någon vart med min bil också. Pappa har bytt lite prylar i framvagnen. Hm... Bara på ena sidan dock. Det var så varmt när han höll på, och så var han tvungen att titta på min systers bil. Det var tydligen lite mer akut. Syster och hennes kille skulle åka hem till Hultsfred den helgen.
Aja, det blir väl ordning på min bil också... Nån gång! Hihi!

Näe, här har jag inte tid att sitta och slöa. Mer jobbsök att pyssla med!

Ta-ta!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är ju jättesvårt att söka jobb. Och ännu svårare att faktiskt få ett. Men vad hände med tanken på att jobba i skolkök?