måndag 1 december 2008

Oj oj... Här händer de mycket...


Men ingenting verkar fastna i bloggen. Haha!

Mycket har hänt nu den senaste tiden. Mycket positivt, men lite negativt också.
En hel månad med arbete är nu över. Det känns faktiskt väldigt tråkigt. Skulle gärna ha fortsatt ett tag till. Men, men... Lite svårt att veta det innan man bestämde sig att "bara" jobba en månad. Daniel är också väldigt besviken. Han var tvungen att gå tillbaka och jobba idag. Det har verkligen varit kul för honom att vara hemma med Nea. Väldigt nyttigt tror jag också.
Haha! Det syns på Nea också hur mycket kul och trevligt hon haft det med sin pappa. Glad och otroligt sprallig!
Men förhoppningsvis är inte jobbdagarna över för min del. Hoppas på lite extrajobb under julhelgerna. Bra med pengar! Wohoo!!

Nu till den största händelsen på länge...

Lägenhetsjakten är i full gång igen. Japp, japp. Nu blir de flytt igen. Till större! Men denna gång blir de alla vi 3 som flyttar. Jag, Nea och Daniel! Ja, maxxet får nog också till sist komma hem. Daniel saknar honom... Och jag? Hm... Visst är de bra tomt utan honom. Skulle vara kul att ha honom hemma igen. Speciellt nu när vi är fler som kan ta hand om honom. Ja, och så är det för Neas skull. Hon verkar tycka om djur väldigt mycket. Speciellt pälsdjur... Eller "Tsss" som hon säger. Haha!

Tråkigt då? Jo, det är inte så farligt som de låter. Det är bara min lilla bil som inte vill riktigt. Nu är de värmen... Eller snarare brist på värme i bilen som är problemet. Termostaten som Daniel skulle byta satt inte på stället som var gissat på... Så den är ännu inte bytt.
Ja, och så det där rostfärgade kylarvattnet! Bläää!! Känns som om jag ska ta tag i den där i vår när vädret tillåter. Haha! Eller snarare be någon forska i det. Kan som sagt ingenting om det där.
Hm... Aja, det blir nog ordning på den förr eller senare.

Mer tråkigt då? Ja, kanske inte lika tråkigt. Men ändå lite synd. Jag har för första gången klippt Neas hår. Trimmat till det i nacken. Det var så ojämt. Tänkte att hon skulle vara fin till sin födelsedag på söndag. Men.. Tråkigt att klippa i hennes mjuka lilla ruffs! Snyft!

Nähä... Nu ska jag ta och göra någon nytta. Fortfarande inte satt upp något julpynt. Här ska städas, tvättas och pyntas!

God jul!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oooh så glad jag blir för din skull

Anonym sa...

nej tyvärr de funkar inte att göra så, ja vet inte vad som har hänt, men de e super tråkigt,,